شناسهٔ خبر: 26745255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

قفل شدن عجیب نقل و انتقالات بایرن مونیخ؛ خواسته های کواچ اهمیتی ندارند!

یونس عدالتخواه

با سیاست پیش روی مدیران بایرن مونیخ، احتمالا طی چند فصل آینده این تیم را بین مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان اروپا نخواهیم دید.

صاحب‌خبر -

طرفداری - به نظر می رسد بایرن مونیخ باید چند خروجی داشته باشد اما هیچ خبری از نقل و انتقالات این تیم نیست. نیاز مبرم باواریایی ها به یک وینگر برای جانشینی روبن هم زیاد مد نظر مدیران این تیم نیست. چندین فصل است که داستان تکراری مصدومیت ها در مقاطع حساس فصل تکرار می شود تا جایی که این مشکل حتی گریبانگیر تیم هاینکس هم شد. تعداد بازیکنان بایرن مونیخ در خط میانی به حدی زیاد است که این تیم تصمیم به فروش بعضی از آن ها گرفته است البته وقتی به لیست فروش این تیم نگاه می کنیم می بینیم که باز هم اولویت با سطح بازیکنان نیست.

منظور این است که امثال مولر به دلیل آلمانی بودن و اهل باواریا بودنشان علی رغم نمایش فوق العاده ضعیف در چند فصل اخیر باید در تیم بمانند. به این لیست سباستین رودی و رناتو سانچز را هم اضافه کنید اما هافبک های جنگنده ای مانند آرتورو ویدال و یا تیاگو آلکانتارا در لیست فروش قرار گرفته اند.

کار به جایی رسیده است که مدیران این تیم حتی برای خواسته های کواچ هم شرط می گذارند. به گفته کیکر، کواچ از ابتدای حضورش در بایرن مونیخ خواستار جذب یک مدافع میانی با سرعت بالا بود. مدافعی که بایرن مونیخ اگر می خواهد سه دفاعه بازی کند به آن نیاز دارد تا تیم حداقل تا حدودی از خوردن ضد حمله ها در امان باشد. با این وجود مدیران این تیم اعلام کرده اند به شرطی راضی به انجام چنین خریدی خواهند شد که بایرن مونیخ چند خروجی داشته باشد!

از طرفی رسانه ها آلمانی مانند بیلد اذعان داشته اند که آنته ربیچ به شدت علاقه مند به حضور در بایرن مونیخ است. وینگری که می تواند جانشینی شایسته برای روبن باشد. با این حال مدیران بایرن مونیخ حتی قدمی برای جذب او برنداشته اند و تمایلی به خرید او ندارند. در حال حاضر بایرن مونیخ تنها تیم قدرتمند آلمانی در رقابت های اروپایی محسوب می شود و اگر این تیم هم کم کم از دور رقابت خارج شود افتضاحی بزرگ تر از حذف در مرحله گروهی جام جهانی برای فوتبال این کشور اتفاق خواهد افتاد. در روز هایی که حتی یوونتوس دست به خرید های بزرگ مانند خرید رونالدو می زند، بایرن مونیخ که طی سال های اخیر از این باشگاه بهتر عمل کرده بود کم کم باید به فکر کنار رفتن از جمع مدعیان قهرمانی در رقابت های اروپایی باشد.

البته این موضوع، نکات مثبتی هم دارد. بایرن مونیخ درست است در خریدن ستاره ها ناکام مانده یا بهتر است بگوییم اقدامی نکرده اما طی یک سال اخیر بیشتر از 20 خرید را برای آکادمی خود انجام داده است. آن ها کواچ را مامور کرده اند که روی آکادمی نیز تمرکز داشته باشد و بازیکنان جوان را نیز کم کم آماده کند. بدین ترتیب اگر بایرن مونیخ در بالا آوردن آکادمی اش موفق عمل نکند و از بازیکنان آن ستاره نسازد طی سال های آینده دچار بحرانی جبران ناپذیر خواهد شد.

نظر شما