شناسهٔ خبر: 26745190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بدحجابی، آسیبی که سایر بخش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است

بدحجابی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سایر بخش‌های اجتماع را تحت تأثیر قرار داده و مقابله با این آسیب نیازمند برنامه ریزی جدی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان خرم آباد؛ آرایش های غلیظ از رنگ مو تا لاک ناخن پا، پوشش های نیمه عریان،  روسری هایی که دیگر روسری نیست بلکه به شکل گل سر هستند که بخشی از موهای سر را می پوشاند، مانتوهای نیمه عریان جلوباز که از هر طرف کوتاه شده اند و لباس های  چسبان زیر این نوع پوشش، واقعیتی از چهره های روز بسیاری از دختران شده است.

 

پوششی نامناسب که به عرصه ای برای نمایش بانوان تبدیل شده است، نشان از بی توجهی مسئولان به حوزه فرهنگ و بی برنامه گی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.

 

این نوع پوشش  نگاره ای از سوی دشمنان است که توسط فریب خوردگان داخلی، سایت ها، ماهواره ها، فضای مجازی و گاهی هم توسط فریب خوردگان داخلی ترویج می شود تا جوانان، جامعه و خانواده ها را درگیر فساد کند.

 

پشت  ویترین مغازه های لباس فروشی، چهره های متفاوت از مانتو و شلوارهای کوتاه دیده می شود که با توجه به استفاده برخی چهره ها از این نوع پوشش ها به سرعت در بین جوانان منتشر می شود و چهره افراد شهر را دستخوش تغییر می دهد.

 

 مانتو ها جلو باز با چاک های بلند از کنار های مانتو امروز با نازل ترین قیمت در بازار عرضه می شود و بسیاری از دختران جوان از این نوع پوشش استفاده می کنند و هر روز نگ جامعه را به خواست دشمنان نزدیکتر می شود.

 

دشمنان دین امروز تلاش دادند به هجمه به حجاب و عفاف از این میان به اهداف سیاسی خود دست یابند و با فروپاشی خانواده ها و گمراهی جوانان هر چه زودتر به اهداف شوم  خود دست یابند.

 

امروز دشمنان در قالب هجمه های مختلف و با بهره گیری از فضای مجازی، رسانه، برنامه های ماهواره ای مختلف و خانوادگی به دنبال روج بدحجابی در بین جوانان هستند.

 

دشمن در حالی شعار محدودیت را سر می دهد که بانوان محجبه ایران اسلامی به دنیا نشان دادند که با حفظ حجاب در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، پژوهشی و حتی ورزشی می توان حضوری موثر، موفق و سالم داشت.

 

ججاب و عفاف نمادی ترین مصداق اسلامیت و عقیده مندی مردم مسلمان و متعهد به آیین جاودان الهی دین اسلام است.

 

عفاف به عنوان ريشه حجاب است و حجاب به عنوان يک ارزش دروني و والاي اخلاقي جايگاه بسيار والايي در سعادت جامعه و صیانت از کیان خانواده ها دارد.

 

حفظ پوشش اسلامی و رعایت عفاف، وقار و متانت مرد و زن در برابر خود و جامعه همواره عامل استحکام خانواده ها و راه نجات جامعه از منجلاب رابطه های ناپاک و غیرسالم، است.

 

هدف دشمن از ترویج بدحجابی، فروپاشی کانون خانواده است

 

 

آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان،با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

 وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه حجاب و عفاف، گفت: باید برای اقشار مختلف برنامه ریزی مناسبت با محوریت بصیرت افزایی انجام شود.

 

آیت الله میرعمادی، تاکید کرد: نظام سلطه می خواهد با ترویج بدحجابی بین نسل جوان و نوجوان و ارزش های دینی و انقلابی فاصله ایجاد کند.

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به اینکه دشمن طرح فروپاشی کانون خانواده ها را دنبال می کند، اذعان داشت: ترویج بدحجابی در جامعه عاملی برای رواج بی بند و باری و فروپاشی کانون گرم خانواده هاست.

 

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان، گفت: مشارکت دستگاه های فرهنگی و عموم مردم برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان و ترویج بدحجابی ضروری است.

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان، با تاکید بر ضرورت دفاع قاطع از حجاب و عفاف در جامعه و برنامه ریزی برای صیانت و ترویج از این فرهنگ غنی، اظهار کرد: دفاع از حجاب و عفاف دفاع از ارزش هاست و این مهم باید مورد توجه عموم مردم و مسئولان قرار گیرد.

 

نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مشارکت زنان و مردان است

 

 

مریم سپهوند، مسئول بسیج جامعه زنان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: باید با برنامه ریزی جدی در راستای تقویت فرهنگ حجاب و در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان جامعه اقدام شود.

 

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به خانواده درراستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

سپهوند، با تاکید بر ضرورت مشارکت زنان و مردان جامعه برای صیانت از این فرهنگ غنی، گفت: جهت گیری ها در بعد حجاب متوجه زنان نیست بلکه مردان نیز در این زمینه باید حضور موثرتر و پررنگ تری داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: ترویج احکام حجاب و عفاف در جامعه را باید بسیار جدی گرفت زیرا برخی احکام این حوزه نیازمند ترویج بیشتر در جامعه هستند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان، اظهار کرد: تولید محتوی مناسب در فضای مجازی نیز با توجه به آسیب های زیادی که در این زمینه در بحث حجاب و عفاف، تحکیم بنیان خانواده و ... وجود دارد، از دیگر ضروریات این حوزه است.

 

ضرورت ارائه آموزش های موثر در حوزه حجاب و عفاف

 

 

ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، هم با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: امروز دشمنان در قالب جنگ نرم فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه اسلامی مورد هدف هجمه های خود قرار داده اند.

 

وی افزود:  هدف دشمن از جنگ نرم، هجمه به ارزش های دینی و حجاب و عفاف از بین بردن اعتقادات، باورها و هنجارهای جامعه است.

 

پرویزپور، با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به مردم، اظهار داشت: مشارکت عموم مردم و برنامه ریزی در راستای تقویت فرهنگ دینی در جامعه مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی با بیان اینکه طبق مطالعات تاریخی حجاب و عفاف برای مردم ایران باستان هم ارزش بوده است، بیان کرد: دفاع و حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف توام با دیدگاه ملی، وطن پرستی و نگاه دینی و قرآنی است.


پرویزپور، اظهار کرد: ارائه آموزش های موثر و اثر بخش به نسل جوان و نوجوان از اصولی است که باید مورد توجه خانواده ها و مسئولان قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: با ارائه آموزش های هدفمند برای قشر جوان و نوجوان باید مساله حجاب به مساله ای درونی برای نسل جوان بویژه دختران تبدیل شود.

 

بدحجابی عاملی مخرب در سلامت روان و معضلی جدب در زندگی اجتماعی است که سایر بخش‌های اجتماع را تحت تأثیر قرار داده و ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب با پدیده برخورد فرهنگی صورت گیرد.

 

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضروریات باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

 

تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه  نیازمند برنامه ریزی جدی و مشارکت همه نهادها و دستگاه است.

 

نظر شما