شناسهٔ خبر: 26745180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه وقف جدید در همدان ثبت شد

همدان-ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید در این شهرستان ثبت شد که شامل یک واحد مسکونی و 2 قطعه زمین است.

صاحب‌خبر -

حجت ‎الاسلام سیدعلی حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای کمک به بیماران خاص و بیماران کلیوی در شهرستان همدان وقف شد.
وی ادامه داد: همچنین یک قطعه زمین برای ساخت مسجد و یک قطعه زمین برای ساخت حسینیه توسط واقفان خیراندیش این شهرستان وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان همچنین با بیان اینکه عملیات اجرایی در سه بقعه متبرکه این شهرستان در حال اجرا است اظهار داشت: طرح سردرب امامزاده یحیی(ع)، طرح احداث 40 چشمه سرویس بهداشتی و احداث نمازخانه در مجاورت بقعه متبرکه امامزاده محسن(ع) و طرح احداث تربت خانه امامزاده خانم گرجی از جمله طرح های در حال اجرا در بقاع متبرکه این شهرستان است.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: سال گذشته کلاس ها و تربت خانه زیرین بقعه امامزاده عبدالله شهر همدان تکمیل شد و طرح احداث اتاق سرور و فیبر نوری این بقعه نیز برای ارتباط با صدا و سیما و پخش زنده برنامه ها در حال اتمام است.
وی ادامه داد: ساماندهی دستفروشان اطراف بقعه امامزاده محسن(ع) امسال آغاز شد و به ظرفیت پارکینگ این بقعه نیز افزوده شده است.
حجت الاسلام حسینی در خصوص برگزاری رویداد همدان 2018 نیز پیشنهاد کرد: به گونه ای برنامه ریزی شود که مهمانان خارجی این رویداد فرا ملی از بقاع متبرکه همدان بازدید کنند و در این خصوص در حال آماده سازی فضای بقاع متبرکه شاخص این شهرستان بوده و قدمت و شجره نامه امامزادگان نیز به زبان انگلیسی در معرض دید مهمانان قرار می گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در خصوص طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز گفت: امسال سهمیه این شهرستان تربیت 2 هزار حافظ قرآن کریم است که تاکنون 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده و در کلاس ها حضور می یابند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: طرح حفظ مجازی قرآن کریم نیز علاوه بر کلاس های حضوری در همدان برگزار می شود و در سال جاری 700 نفر به عضویت آن درآمده و پس از اتمام حفظ قرآن کریم به صورت مجازی، گواهی پایان دوره دریافت می کنند.
گفتنی است؛ سال گذشته 18 وقف جدید در شهرستان همدان ثبت شد.
1181/2087

نظر شما