شناسهٔ خبر: 26745125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

۵۴ هزار خانوار کرمانشاهی زیر چتر حمایتی بهزیستی هستند

کرمانشاه_ مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۵۴ هزار و ۸۵۶ خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امید قادری امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد به تشریح عملکرد بهزیستی استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: تصویب ۲ برنامه در سطح ملی از جمله تولیت سلامت اجتماعی مردم و قانون جامع حمایت از معلولان نقطه عطفی در بهزیستی کشور با وظایف جدید به وجود آورده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با تلاشهای استاندار و روی کار آمدن ایشان تحرک و تقسیم کار درستی در بحث آسیب های اجتماعی، کارگروه ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارگرده مناسب سازی و... شکل گرفت و اقدامات شایسته ای در این خصوص تا کنون صورت گرفته است.

وی از کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و افزود: البته این سیر کاهشی به آن معنا نیست که ما به حد مطلوب رسیده باشیم بلکه باید تلاش کنیم که همچنان شاهد کاهش آسیب ها باشیم و به حد مطلوب برسیم.

قادری اظهار داشت: در بحث اعتیاد از استان های با شیوع بالا به رده استانهایی با شیوع متوسط رسیدیم و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۳ درصدی کودک آزاری سخن گفت و افزود: اگر چه تعداد طلاق در استان کم شده اما به دلیل پایین آمدن آمار ازدواج متاسفانه شاخص استان در این راستا تغییری پیدا نکرده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا با راه اندازی مرکز مشاوره با همکاری دادگستری زوج هایی که در آستانه طلاق هستند در اختیار مشاورین قرار گرفتند و همین امر سازش ۲۰ درصدی پرونده های طلاق طی سال گذشته را به دنبال داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به بازسازی روانی مردم مناطق زلزله زده خبر داد و تصریح کرد: کار مداخلات روانی با محوریت بهزیستی برای اولین بار در این حادثه عظیم رخ داد چرا که در زلزله های مشابه به این موضوع اصلا پرداخته نشده بود.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ هزار و ۸۵۶ خانوار از طرف بهزیستی حمایت می شوند، گفت: در این خصوص تعداد ۱۳۲ هزار و ۶۷ نفر از خدمات بهزیستی بهره می برند.

وی از وجود ۳۷ هزار و ۸۲ معلول در سطح استان کرمانشاه خبر داد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۴۷ نفر معلول جسمی حرکتی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد معلولین ذهنی ۹۶۲۱ نفر، معلولین بینایی ۴۶۴۶ نفر، معلولین معلولین روانی ۲۸۸۱ نفر، معلولین شنوایی ۶۲۴۷ نفر و صوت و گفتار ۱۷۸ نفر است.

قادری علت بالا بودن آمار معلولیت در استان را ناشی از آسیب های جنگ تحمیلی عنوان کرد و بیان داشت: همین امر سبب شده که معلولیت در شهرستانهای قصرشیرین و سرپلذهاب بالاترین آمار راداشته باشند.

وی در ادامه از بیماری اوتیسم به عنوان یک بیماری جدی نام برد و ابراز داشت: تا کنون ۱۵۶ نفر بیمار اوتیسم در استان شناسایی شده است که برای نگهداری آنها یک مرکز روزانه راه اندازی شده و خدمات شایسته ای به آنها ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولین نیز اشاره ای داشت و گفت: جلسات کارگروه مناسب سازی به صورت مستمر برگزار می‌شود و مصوبات خوبی هم در این خصوص داشتیم.

وی از تکمیل ۹۵ درصد زیر ساختهای بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: طی امروز اولین مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان جسمی حرکتی در غرب کشور با حضور مسئولین به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته قادری، این مرکز اولین مرکز ضایعه نخاعی غرب کشور است که اعتبار اولیه آن 600 میلیون تومان بوده و ظرفیت پذیرش 44 نفر را دارد که به بخش خصوصی واگذار شده و از طرف بهزیستی برای هر نفر ماهانه 640 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

نظر شما