شناسهٔ خبر: 26744981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پرونده 50 خریدار عمده سکه توسط پلیس در دست بررسی است

به گزارش ایرنا، سردار «حسین رحیمی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم جمع آوری 238 نفر از اوباش پایتخت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پلیس همچنان پیگیر پرونده

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سردار «حسین رحیمی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم جمع آوری 238 نفر از اوباش پایتخت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پلیس همچنان پیگیر پرونده سلطان سکه پایتخت است افزود: این فرد با نام وحید مظلومی، پسر وی و 18 نفر از عوامل او اینک در بازداشت و درمرحله بازجویی پلیس و دادستانی قرار دارند.
وی با بیان اینکه تمام عوامل این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند اضافه کرد: گردش مالی و اسناد مرتبط با این پرونده با همکاری بانک ها در حال جمع آوری و مستندسازی است.
رحیمی ادامه داد: این فرد یکبار دیگر نیز سال 91 بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود که با اعمال نفوذ از مجازات رهایی یافت.
وی گفت: جمعی از دستگیرشدگان پرونده مربوط به سلطان سکه از جمله 90 نفری هستند که 25 اسفند سال گذشته در رابطه با اختلال در بازار سکه و ارز دستگیر شده بودند.

**ادامه بررسی پرونده 35 واردکننده متخلف
رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرونده 35 شرکت متخلف در زمینه واردات گوشی تلفن همراه با ارز 4200 تومانی نیز همچنان از سوی پلیس در حال بررسی است.
وی افزود: سه بازپرس ویژه از سوی دادستان تهران برای بررسی این پرونده منصوب شده است.
به گفته وی، پلیس هنوز به پرونده واردات غیرقانونی خودروهای خارجی ورود نکرده است.

**بازداشت 238 نفر از اوباش تهران
رحیمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری 238 نفر از اوباش سطح شهر تهران بزرگ در قالب 58 مرحله عملیات جداگانه خبر داد.
وی با بیان اینکه این اقدام در 48 ساعت گذشته انجام گرفته است افزود: پلیس امنیت با همکاری سایر تیم های عملیاتی پلیس با هدف امنیت بیشتر پایتخت این اوباش را دستگیر کرد.
این فرمانده پلیس گفت: 50 نفر از دستگیرشدگان زیر 18 سال بودند که پس از دستگیری و اطلاع والدین آنان با اخذ تعهد آزاد شدند.
رحیمی تخریب اموال، درگیری و نزاع جمعی، خفت گیری، شرارت، تجاوز به عنف و شرب خمر را از جمله جرائم این اوباش بازداشتی ذکر و بیان کرد:
117 قهوه خانه، 62 باشگاه بدنسازی و 48 پارک و تفرجگاه عمومی در این طرح به طور کامل پاکسازی شد.
به گفته وی پاکسازی 35 مکان بر اساس درخواست های ثبت شده مردمی بوده است.

**برخورد با دوردورهای شبانه
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین در ادامه گفت وگو با خبرنگاران بر برخورد جدی پلیس با دوردورهای شبانه خودروهای لوکس در پایتخت تاکید کرد و افزود: با افرادی که شب ها با دوردور و سروصدا برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند برخورد می شود.
وی با بیان اینکه شدت عمل پلیس باعث تغییر مسیرهای دوردور این خودروها شده است افزود: خودرو این متخلفان بار اول برای یک ماه توقیف می شود و پرونده آنها برای بار دوم به منظور تصمیم گیری در اختیار مقام قضایی قرار می گیرد.
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام

نظر شما