شناسهٔ خبر: 26744692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ذوالقدر مطرح کرد:

تعلل دولت در اجرای قوانین تشویقی فرزندآوری

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: تک فرزندی در آینده باعث مشکلات فراوانی از جمله کاهش نیروی کار جوان برای جامعه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده فاطمه ذوالقدر در رابطه با علل گرایش خانواده‌ها به تک فرزندی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی در شهرهای بزرگ و کاهش تمایل به ازدواج، شاغل بودن زوجین، خانه‌های کوچک، مخارج تحصیل فرزندان، نمی‌توان بدون حمایت‌های جدی از طرف دولت خانواده ها را تشویق به فرزندآوری بیشتر کرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تک فرزندی در آینده باعث مشکلات فراوانی از جمله کاهش نیروی کار جوان در جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مجلس در برنامه ششم مصوبات حمایتی خوبی برای زنان و خانواده‌ها داشته است، تصویب بیمه زنان خانه داری دارای بیش از سه فرزند، قانون تسهیل ازدواج، ارائه مرخصی زایمان، منتهی دولت به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری باید بسته‌های تشویقی و حمایتی بیشتری ارئه و تبلغات را افزایش دهیم. اکثر خانم‌هایی که شاغل هستند، بدلیل از دست دادن موقعیت شغلی هنگام بارداری، مخصوصا در بخش خصوصی، عدم امنیت شغلی، عدم همکاری بخش ‌های خصوصی و برخی از ارگان‌های دولتی که متاسفانه تضمینی برای حفظ کارشان وجود ندارد .

نایب رییس کمیسیون  فرهنگی مجلس یادآور شد: در سال‌های گذشته بنا به موقعیت و شرایط جامعه، تبلیغات به سمت فرزند آوری کمتر بود اما محاسبات انجام شده در شرایط فعلی نشان می‌دهد که در آینده جامعه ما با مشکل نیروی کار جوان مواجه خواهد بود، اما تشویق به فرزندآوری بیشتر نیاز به زمان و حمایت جدی از طرف دولت دارد و تنها با شعار محقق نخواهد شد.

نظر شما