شناسهٔ خبر: 26744606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کلاس‌های رایگان مساجد و دارالقرآن‌ها؛ عاملی برای کاهش استقبال از دوره‌های قرآنی مؤسسات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهرستان اصفهان از جمله مؤسسات قرآنی است که به‌‌دلیل برگزاری کلاس‌های رایگان از سوی دارالقرآن‌ها و مساجد با کاهش قرآن‌‌آموز مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

فاطمه جلالی، مدیر مؤسسه نورمبین اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا؛ گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورمبین، برای فصل تابستان دوره‌های آموزش قرآن را در نظر گرفته است که هم‌اکنون در حال برگزاری است. دوره حفظ، تفسیر و روخوانی قرآن از جمله کلاس‌هایی است که این مرکز برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن تصریح کرد: دوره آموزش تفسیر قرآن ویژه بانوان بزرگسال طی روزهای شنبه از ساعت 8:30 تا 10 توسط ناهید واسقیان(استاد حوزه)، حفظ قرآن ویژه نوجوانان و بزرگسالان برپا می‌شود.
جلالی با بیان اینکه در کلاس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، بانوان کم‌سواد حضور دارند، افزود: در ابتدای امر که کلاس روخوانی برای بانوان کم‌سواد برگزار شد، تعداد 6 نفر شرکت کردند که پس از گذشت چندین ماه این تعداد به 60 نفر افزایش یافت.
مدیر مؤسسه نورمبین به دغدغه خود در رابطه با برگزاری کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: این مؤسسه در تابستان سال گذشته بیش از 100 قرآن‌آموز را تحت پوشش قرار داده بود که متأسفانه این تعداد اکنون به 40 نفر رسیده است و به عینه شاهد کاهش استقبال قرآن‌آموزان در این کلاس‌ها هستیم.
وی به مواردی که موجب استقبال کم قرآن‌آموزان از دوره‌های قرآنی شده اشاره و بیان کرد: وضعیت اقتصادی قرآن‌آموزان و برپایی کلاس‌های رایگان از سوی مساجد و دارالقرآن‌هااز جمله عواملی است که کلاس‌های قرآنی مؤسسه از رونق افتاده است.

انتهای پیام

نظر شما