شناسهٔ خبر: 26744481 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری:

تمهیدات آموزشی لازم برای اعزام حجاج پیش‌بینی شده است

حجت الاسلام احمدی گفت: در آستانه اعزام زائران بیت الله الحرام به سفر معنوی حج و آماده‌سازی تمهیدات برای این سفر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «با کاروان حج» به مناسبت فرارسیدن ایام حج، پیرامون آخرین اقدامات آموزشی بعثه مقام معظم رهبری برای حج۹۷  در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام حمید احمدی مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: در آستانه اعزام زائران بیت الله الحرام به سفر معنوی حج و آماده سازی تمهیدات برای این سفر هستیم.

وی افزود: در روایات و کلام بزرگان ما شرط استفاده از این سفر، کسب معرفت به مراسم حج و این مهمانی بزرگ است. به همین خاطر تمهیداتی را برای زائران بیت الله الحرام قبل از اعزام در ایران اندیشیده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود  ۱۰ تا ۱۲ جلسه کاروانی برای زائران بیت الله الحرام در ایران پیش بینی شده که اکثر کاروان ها در حال برگزاری این جلسات هستند. در مدینه و مکه نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ جلسه دیگر برای زائران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات کاروانی در ایران، جلسات ویژه ای هم برای بانوان در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ پیش بینی و اجرا شده است. همچنین جلسات خاصی را برای زائران فرهیخته پیش بینی کرده ایم.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در ادامه این برنامه یادآور شد: علاوه بر این، حدود ۶۰ جلسه آموزشی از طریق سامانه آموزشی مجازی که به صورت آنلاین ارائه شد برگزار گردید و بیش از هزار نفر از این جلسات استفاده کردند.

وی به اجرای همایش های متمرکز در استان ها اشاره کرد و گفت: همایش های متمرکزی را در استان‌ها اجرا کردیم تا ضمن انس بیشتر زائران با فضای معنوی حج ، با تجمع در یک مکان و نماز های مخصوص حج نیز آشنا شوند. علاوه بر این بسته های آموزشی خاصی که به صورت الکترونیکی و کتاب و لوح های فشرده آماده شده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام احمدی  با بیان توصیه های معنوی به زائران حج گفت: توصیه می شود زائران در روزهای آخر مانده به سفر، انس بیشتری با قرآن برقرار کنند و با فرستادن صلوات قرآنی به روح مطهر پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع(ع) و همچنین با مطالعه کتبی که در اختیار آنها است معرفت بیشتری نسبت به این سفر معنوی کسب کنند.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در پایان یادآور شد: تقاضای ما از زائران این است که ضمن شرکت در جلسات مربوط به سفر حج که در ایران برگزار می شود به توصیه های سلامت و بهداشت کاروان توجه کنند و آمادگی روحی و معنوی خود را برای این سفر افزایش دهند.

نظر شما