شناسهٔ خبر: 26744386 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در شیراز/

دوره تربیت مربی خلاقیت و ایده‌پردازی برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با هدف شناسایی و تربیت معلمان علاقمند به فعالیت در زمینه ترویج خلاقیت، اولین مرحله دوره تربیت مربی خلاقیت، به همت بنیاد نخبگان استان فارس و اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان در شیراز برگزار و پس از آن پروژه اقدام‌پژوهی برای شرکت‌کنندگان تعیین شد که با انجام آن و کسب امتیازهای لازم، 9 نفر برای حضور در مرحلۀ تکمیلی تربیت مربی خلاقیت پذیرفته شدند. 

در مرحله دوم تربیت مربی خلاقیت، معلمان آموزش‌های تکمیلی را در جهت آموزش خلاقیت و ایده‌پردازی و همچنین تشکیل گروه‌هایی در جهت ترویج خلاقیت و ایده‌پردازی در منطقه آموزشی خود دریافت کردند.

برپایی «کارگاه آموزش روش‌پژوهش» با رویکرد پژوهش در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی که در آن شرکت‌کنندگان با مبانی اصلی و بنیادی پژوهش، انواع پژوهش‌ها و نحوه دسته‌بندی آنها آشنا شدند، یکی از بخش‌های اصلی این دوره بود.

سپس در محیطی کاملاً کارگاهی، شرکت‌کنندگان به انجام پروژه‌ای آموزشی اقدام کردند که در ذیل آن، مواردی مانند انتخاب موضوع، نگارش عنوان، آشنایی با بانک‌های اطلاعاتی، نگارش مقدمه و بیان مسأله، نگارش صحیح پاراگراف‌های مقدمه و ضرورت پیشینه پژوهش، آموزش داده شد.

در کارگاه تکنیک‌های خلاقیت (پیشرفته) نیز افراد با تکنیک‌هایی از قبیل شش کلاه تفکر و روش دلفی، آشنا شدند و سپس در گروه‌هایی چند نفره به تمرین این تکنیک‌ها پرداختند.

برگزاری کارگاه انضباط شخصی؛ کارگاه کارِ گروهی؛ کارگاه روش ارائه و فن بیان و کارگاه نوآوری و کارآفرینی، از دیگر بخش‌های اصلی این دوره بود که در آنها تلاش شد ضمن ارتقاء توانایی شرکت‌کنندگان، مسائل مهمی پیرامون ثبت اختراع، مالکیت فکری، فرآیند ساخت محصول و تجاری‌سازی نیز ارائه شود.

 

 

نظر شما