شناسهٔ خبر: 26744331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:

بیست و چهارمین جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: بیش از سه هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده که ۶۰۰ اثر مربوط به ادبا و شعرای استان کرمان است و در این زمینه در صدر قرار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری جشنواره شعر رضوی اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره شعر رضوی در هفته کرامت برگزار می‌شود که کرمان میزبان این طرح است.

وی افزود: دهه کرامت در کشور ما به مناسبت‌های مختلفی در تقویم رسمی ثبت شده که بسترساز اتفاقات مهمی بوده است.

علیزاده گفت: یکی از ویژگیهای دهه کرامت این است که بیشتر برنامه‌های این دهه محتوا محور هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: ترویج فرهنگ رضوی طی سالیان دراز سرلوحه کارهای فرهنگی قرار گرفته خصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که برنامه‌ها حول محور امام (ع) شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در این طرح نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله کتابخانه‌های ملی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی مشارکت دارند.

علیزاده بیان داشت: یکی از برنامه‌های محوری دهه کرامت جشنواره ملی شعر رضوی در کشور است که میزبانی این جشنواره بر عهده استان کرمان است.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ شعر رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی سیره امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان فرهنگ شعر رضوی و کمک به آن از جمله اهداف جشنواره شعر رضوی است.

علیزاده تصریح کرد: فراخوان این جشنواره در چند محور زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر برداشت شعر دعبل خزاعی، سبک زندگی اهل بیت، شناخت ابعاد علمی و عملی ائمه معصومین (ع) و جایگاه و نقش ائمه اطهار در زندگی مردم تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: جشنواره شعر رضوی در قالب شعر کلاسیک، نیمایی و سفید است و تاکنون بیش از سه هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده که ۶۰۰ اثر مربوط به ادبا و شعرای استان کرمان است و در این زمینه در صدر قرار داریم.

وی گفت: بیش از ۱۶۰ اثر به همت کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان به دبیرخانه شعر رضوی ارسال شده است.

علیزاده یادآور شد: جشنواره روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه در شهرستان بم برگزار می‌شود و نصب سردیس استاد شاهرخی، برپایی بزم شبانه شعرای بم و برگزاری کارگاههای شعر از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نظر شما