شناسهٔ خبر: 26744285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده حماس در لبنان:

"قرارداد قرن" حقوق فلسطینی ها را نقض می کند/ مبارزه و مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران ادامه دارد

حوزه/ نماینده حماس گفت: قرارداد قرن، حقوق ملی فلسطین به ویژه آزادی سرزمین، برپایی حکومت به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به روستاهایشان را نقض می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نواف الموسوی عضو فراکسیون"وفاداری به مقاومت" در دفتر خود از هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به ریاست احمد عبدالهادی مسئول سیاسی جنبش در لبنان و جهاد طه معاون مسئول سیسیا جنبش در لبنان و اعضای دیگر این جنبش استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون آخرین تحولات سیاسی مسئله فلسطین، به ویژه "قرارداد قرن"، راهپیمایی بازگشت، پرونده "آنروا" و اوضاع اردوگاه های فلسطینی در لبنان و روابط دو طرفه بحث و گفتگو کردند.

"قرارداد قرن" تمامی حقوق فلسطینی ها را نقض می کند

این هیئت فلسطینی "قرارداد قرن" را رد کرد و گفت: این قرارداد حقوق ملی فلسطین به ویژه آزادی سرزمین، برپایی حکومت به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به روستاهایشان که از سال 1948 میلادی مهاجرت کردند، نقض می کند.

آنان بر ضرورت تداوم تمامی انواع مبارزه و مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران و تحقق اهداف ثابت ملی تاکید کردند.

اعضای حماس بر ضرورت حفظ امنیت اردوگاه ها و استقرار آن تاکید کرده و تمامی انواع اسکان و مهاجرت که به نفع قرار داد قرن است را رد کرد و گفت: آوارگان باید بر حق بازگشت به فلسطین پافشاری کنند.

این هیئت تمسک آوارگان به "آژانس آنروا" به عنوان شاهد بین المللی و انسانی در مئسله آوارگان اشاره کرد و کاهش خدمات "آنروا" در زمینه بهداشت و آموزش را رد کرد و از حکومت لبنان خواست که به آنروا و کشور های کمک کننده فشار بیاورند تا ارائه خدمات به آوراگان فلسطینی تا با زمان بازگشت آنان به وطنشان ادامه یابد.

نواف الموسوی: ما همیشه از مسئله فلسطین حمایت می کنیم

نواف الموسوی بر حمایت همیشگی خود از مسئله فلسطین تاکید کرد و خواستار تقویت پایداری آوارگان فلسطینی در لبنان از طریق تصویب حقوق مدنی و انسانی شد، تا بتوانند با کرامت زندگی کنند و آنان در آستانه آزادی و بازگشت به فلسطین هستند.

نظر شما