شناسهٔ خبر: 26744248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اندونزی رهبران دو کره را برای حضور در بازی‌های آسیایی دعوت کرد

جاکارتا امروز(دوشنبه) اعلام کرد، رهبران دو کره برای حضور در بازی‌های آسیایی که ماه آینده در اندونزی برگزار خواهد شد، دعوت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی اظهار کرد، طی دعوتنامه‌ای رسمی، مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی دعوت کرده است.

مشخص نیست که دو رهبر کره‌ای به این دعوت پاسخی داده‌اند یا خیر. این سخنگو به خبرگزاری فرانسه گفت: دعوتنامه‌ها برای هر دو رهبر ارسال شده‌ است.

ماه گذشته برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی اعلام کردند، کره شمالی و جنوبی تیم‌های مشترک خود را به نشانه کاهش تنش‌ها در روابط میان دو کره در سه رشته ورزشی (قایقرانی کانو و روئینگ و بسکتبال بانوان) در این رقابت‌ها شرکت خواهند داد.

این دو کشور همچنین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی‌ها در کنار یکدیگر مسیر مشخص شده برای راهپیمایی ورزشکاران را طی می‌کنند.

کره شمالی و جنوبی در بازی‌های زمستانی پیونگ‌چانگ نخستین تیم متحد المپیکی خود را به زمین بردند.

بازی‌های آسیایی 2018 از 18 اوت تا 2 سپتامبر در جاکارتا و جزیره سوماترا برگزار می‌شود و حدود 11 هزار ورزشکار در 40 رشته ورزشی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما