شناسهٔ خبر: 26744131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع)، آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، شامگاه 24 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی فدک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ضمن عرض خیر مقدم و بیان اینکه تقارن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با این مراسم را به فال نیک می‌گیریم، در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان، افزود: این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف از جمله بعد معنوی، علمی و مبارزاتی الگوی زنان مسلمان هستند.
احمدزاده با اشاره به بعد علمی حضرت در خصوص پاسخگویی ایشان به سوالات شیعیان در غیاب پدر بزرگوارشان، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) الگوی تمام عیار برای بانوان مسلمان هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: این بانوی عالمه در واپسین لحظات حیات خویش و در بستر بیماری اقامه نماز شب‌شان و عبادات‌شان تعطیل نشد، از همین رو  امروز در جمع بانوان نخبه قرآنی هستیم که امید است با تاثیرپذیری از حضرت معصومه(س) و منبع نورانی کلام وحی پیان رسان فرامین الهی باشیم.

قرائت صرف، پوسته قرآن است

وی خطاب به جامعه قرآنی، افزود: حفظ ، قرائت و تلاوت پوسته قرآن است و معارف مغز قرآن است که هدایت را در بردارد لذا باید درک شده و به دیگران منعکس شود.
احمدزاده با اشاره به پیام آیه 11 سوره جمعه که می‌فرماید: « وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انْفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا قُلْ مَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ، مِنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ، و چون داد و ستد يا سرگرميى ببينند به سوى آن روى‏آور مى ‏شوند و تو را در حالى كه ايستاده‏ اى ترك مى كنند بگو آنچه نزد خداست از سرگرمى و از داد و ستد بهتر است و خدا بهترين روزى دهندگان است (۱۱)»، در خصوص جایگاه رهبری در جامعه اسلامی، بیان کرد: امام خمینی(ره) بر اساس مغز و پیام این آیه فرمودند:«حفظ نظام از نماز هم واجب‌تر است».
وی گفت: در جامعه اسلامی باید مفاهیم قرآن را درک کرده و در راستای ترویج و انتقال آن تلاش کنیم.
در بخش دیگری از این مراسم زهرا سادات رضوی، همسر شهید مدافع حرم حسین حریری در خصوص نحوه ازدواج و خصوصیات این شهید بزرگوار به بیان خاطراتی پرداخت.
وی گفت: هرچند مدت آشنایی ما فقط چهار ماه بود اما در این مدت به من الهام شده بود که حسین برای این دنیا آفریده نشده و دیر یا زود به شهادت خواهد رسید.

تصور نمی‌کردم راوی همسر شهیدم باشم

همسر شهید حریری ادامه داد: همیشه زندگی همسران شهدای دفاع مقدس را می خواندم اما تصور نمی کردم که خودم یک روز راوی زندگی همسر شهیدم باشم.
زهرا سادات رضوی ابراز کرد: با توجه به اینکه کتاب‌های زیادی از زندگی شهدای دفاع مقدس خوانده‌ام باید بگویم خصوصیات اکثر شهدا مانند هم است و همسر من نیز این خصوصیات یعنی توجه به نماز اول وقت، خوش خلقی، نماز شب، علاقه به سید الشهداء(ع) و ... را داشت.

وی گفت: همسرم به یکی از همرزمانش قبل از شهادت وصیت کرده بود که من قبل از اربعین به شهادت خواهم رسید اما مرا در روز اربعین به خاک بسپارید اما ما از این موضوع خبر نداشتیم و وقتی جنازه شهید بازگشت هنوز تا اربعین باقی مانده بود اما از آنجا که پدر و مادر شهید کربلا بودند، بازگشت‌‎شان تا اربعین به طول انجامید و حسین در روز اربعین به خاک سپرده شد.
گفتنی است، در پایان نیز مراسم قرعه کشی ویژه برگزیدگان و شرکت کنندگان مسابقات در رشته معارفی قرآن کریم برگزار و از بین بیش از دو هزار نفر،  40 نفر انتخاب شدند که جوایزی به آنان اهداء خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما