شناسهٔ خبر: 26743183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بشر امروز به آموزه‌های قرآنی محتاج‌تر است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: دوری از قرآن بی‌بصیرتی و حادثه کربلا را به وجود آورد و با توجه به شرایط دنیا بشر امروز به آموزه‌های قرآنی محتاج‌تر هستند.

صاحب‌خبر -

 بشر امروز به آموزه‌های قرآنی محتاج‌تر است/ آغاز به‌کار مسابقات قرآن اوقاف از امروز

به گزارش ایکنا از مازندران حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین افتتاحیه مسابقات مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران کریم که در باشگاه برق ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کرامت، اظهار کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۵ تا ۲۸ تیرماه در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان در برگزاری این مسابقات، گفت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می کنیم که به برکت شهدا، ولایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای در جای جای این کشور قرآنی چنین محافلی با استقبال پرشور برگزار می‌شود.
حیدری با بیان اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که کشورها به تسلیحات هسته‌ای خود می‌نازند، ولی ما به خدمت به مردم می‌نازیم، تصریح کرد: عزت و اقتدار کشور به برکت قرآن است و هر اندازه تفکر و ندای جامعه قرآنی باشد خروجی آن تربیت افرادی همچون شهدا است.
وی با بیان اینکه برخی وجود فقر اقتصادی در جامعه  را دلیلی برای عدم هزینه در زمینه فرهنگی می دانند، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ فقر فقط مالی نیست و امروزه فقر فرهنگی در جامعه وجود دارد که مسئولان باید در برگزاری چنین مجالسی کمک کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه انس قرآن و فهم آن لازم است، گفت: دوری از قرآن بی‌بصیرتی و حادثه کربلا را به وجود می‌اورد و با توجه به شرایط دنیا بشر امروز به آموزه‌های قرآنی محتاج‌تر هستند.
حیدری با بیان اینکه مسابقات قرآنی با شرکت داوران بین‌المللی و استانی در رشته قرائت، حفظ، معارف، تواشیح و اذان برگزار می‌شود، ادامه داد: ۲۰ مسابقات در مرحله شهرستانی برگزار و ۸۰۰ نفر از منتخبان به مرحله استانی راه پیدا کردند.

به گزارش ایکنا امروز و فردا مسابقات قرآن در بخش بانوان برگز ار می‌شود و در حال حاظر متسابقین رشته حفظ پنج جزء در حال برگزار مسابقات هستند.

انتهای پیام

نظر شما