شناسهٔ خبر: 26742058 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

حضور ۴۱۰۰ دانشجوی ورزشکار در چهاردهمین المپیاد ورزشی

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور بیش از ۴۱۰۰ ورزشکار از چهارشنبه به میزبانی دانشگاه شیراز و توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم برگزار خواهد شد.

 

به گزارش بانک ورزش و به نقل از سایت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور با حضور بیش از ۴۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر ورزشکار از دانشگاه‌های سراسر کشور و با هدف توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های ورزشی در میان قشر میلیونی دانشجویان کشور و کشف برترین استعدادها جهت حضور در رقابت‌های بین‌المللی از روز چهارشنبه هفته جاری توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

 

در این دوره از رقابت‌ها در بخش دختران بیش از ۱۷۰۰ ورزشکار و در بخش پسران نیز بیش از  ۲۴۰۰ دانشجوی ورزشکار از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند و در پایان برترین نفرات و تیم‌ها معرفی خواهند شد.

 

چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در بخش دختران از تاریخ چهارشنبه ۲۷ تیر تا ۵ مرداد ماه و در بخش پسران نیز از ۱۰ تا ۱۹ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

 

۱۷۰۰ دانشجوی ورزشکار دختر در ۱۱ رشته ورزشی شامل هندبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، تکواندو، شنا، دوومیدانی،کاراته و تیراندازی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و ۲۴۰۰ ورزشکار دانشجوی پسر دانشجو نیز در ۱۴ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، تکواندو، شنا، دوومیدانی، جودو،کشتی فرنگی،کشتی آزاد و کاراته به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

حسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با تاکید بر آمادگی کامل برای برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، هدف از برگزاری این دوره از رقابت‌ها را شناسایی استعدادهای ناب ورزشی و رشد فضای شاد و مفرح در میان دانشجویان با برگزاری مسابقات ورزشی عنوان کرد.

 

نظر شما