شناسهٔ خبر: 26741641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراقب فروشندگان اجناس در سایت دیوار و شبکه های اجتماعی باشید

پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد : پرونده ای با موضوع : فروش خودرو صفر کیلومتر در سایت دیوار وکانال های تلگرامی ،خودرو خارجی " به این پلیس رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ شاکی در اظهارات خود بیان داشت پس از مشاهده آگهی با مالک خودرو تماس تلفنی گرفتم و اقدام به واریز مبلغ 230.000.000 ریال به حساب ایشان کردم.
تحقیقات در حال انجام بود که پس از چند روز پرونده های مشابهی واصل که شاکیان اظهار داشتند از طریق سایت دیوار و کانال های تلگرامی به نام های " خودرو خارجی ، خودرو خرمشهر مورد کلاهبرداری واقع شده اند که طی بررسی های پلیسی مشخص شد تمامی پرونده های مذکور مشابه بوده و همه وجوه به مبلغ حدود 1.000.000.000 ریال بوده که به حسابهای مختلف و متعددی واریز شده است.
همچنین در استعلام از پلیس فتای سایر استان ها مشخص شد پرونده های مشابهی در حوزه قضایی و انتظامی به همین شیوه و شگرد تشکیل شده است .
لذا پلیس فتا به جهت پیشگیری از وقوع پرونده های مشابه همچنین احقاق حق شهروندان پرونده را به صورت تخصصی بررسی کرد.
در بررسی های فنی ، محل اختفای متهم شناسایی و دستگیر و همراه پرونده های متشکله و ادله دیجیتال لازم و کافی تحویل دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای شد.
پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان گرامی توصیه کرده است هنگام هرگونه معامله اقتصادی و مالی ابتدا و قبل از واریز هرگونه وجه بصورت بیعانه و علی الحساب نسبت به احراز و سلامت معامله و هویت فرد اقدام ونسبت به انجام آن در دفاتر رسمی و قانونی و رعایت الزامات فیما بین اقدام کنند تا گرامی دچار مشکل و آسیب نشوند.
 

نظر شما