شناسهٔ خبر: 26741377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاخ‌سفید جدول زمانی برنامه‌های دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی را اعلام کرد

کاخ‌سفید جدول زمانی برنامه‌های مربوط به دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه که قرار است امروز در هلسینکی فنلاند برگزار شود را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

کاخ سفید جدول زمانی نشست هلسینکی را اعلام کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس جدول زمانی برنامه‌های مربوط به نشست هلسینکی که از سوی کاخ سفید منتشر شده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشست رو در روی خود را روز دوشنبه در ساعت 10:20 به وقت گرینویچ و 1:20 بعدازظهر به وقت هلسینکی (14:30 به وقت تهران) در تالار گوتیک کاخ ریاست جمهوری فنلاند آغاز خواهند کرد و این گفتگو یک ساعت و نیم ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام کاخ سفید نشست پوتین و ترامپ ساعت 2:50 بعدازظهر به وقت هلسینکی به پایان خواهد رسید و پس از آن روسای جمهور روسیه و آمریکا در جلسه ناهار کاری حضور خواهند یافت. در ساعت 16:50 به وقت محلی رئیس جمهور روسیه و آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک حضور خواهند یافت.

پیش از این، نرم‌افزار تلفن همراه ویژه این نشست با عنوان «هلسینکی 2018» نیز برنامه زمان‌بندی رویدادهای این نشست را اعلام کرد. براساس برنامه اعلام شده «هلسینکی 2018» گفتگوی مستقیم میان پوتین و ترامپ در روز دوشنبه در ساعت 1:15 بعدازظهر به وقت محلی (10:15 صبح به وقت گرینویچ) آغاز خواهد شد و سه ساعت به طول خواهد انجامید که کنفرانس خبری مشترک برای اعلام نتایج گفتگوها نیز بخشی از آن خواهد بود.

نشست میان روسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است امروز در هلسینکی فنلاند برگزار شود و مذاکره در موضوع روابط دو جانبه و موضوعات مختلف بین المللی در دستور کار این نشست قرار دارد. نشست هلسینکی اولین نشست رسمی روسای جمهور دو کشور از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه سال 2017 است.

در حدود 2 هزار روزنامه‌نگار، از جمله خبرنگاران  بیش از 60 کشور جهان برای پوشش خبری نشست هلسینکی مجوز دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما