شناسهٔ خبر: 26740913 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری جشن روز دختر در اردبیل به روایت تصویر

R41374/P1336/S6,49/CT8

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، جشن روز دختر با حضور دانش‌آموزان دختر عضو انجمن‌های اسلامی مدارس شهرستان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، جشن روز دختر با حضور دانش‌آموزان دختر عضو انجمن‌های اسلامی مدارس شهرستان اردبیل برگزار شد.

محسن امینی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل ضمن تبریک روز دختر، با اشاره به فعالیت‌های ارزنده دختران دانش‌آموز در مدارس استان و نگاه عزتمندانه، کریمانه و شرافتمندانه دین مبین اسلام به زن و جایگاه زن، الگوی تعالی دختران در موضوع تربیت را اصل انسانی در فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را برشمرد و اظهار داشت: تربیت مادران و همسران نمونه، پرورش و تربیت نسل آینده بشریت مهمترین و اساسی ترین وظیفه ی زنان زینبی(س) است.

وی گفت: دین اسلام همواره جایگاه زن را گرامی داشته و حضرت فاطمه الزهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی پاک و مطهر و حسنه ای برای دختران سرزمین عصمت و پاکی داشته است.

در ادامه این جشن با عنوان «شاهکار خلقت» اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل طی سخنانی به جایگاه زن و نقش زن در توسعه اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جامعه اشاره کرد و گفت: در عصر معاصر که زمان انفجار دانش و دانایی است شاهد یک انفجار دیگری به نام انفجار نادانی هستیم و جامعه غربی با بسط اندیشه ی غلبه جنسیت بر انسانیت، بر این انفجار نادانی تاکید می‌ورزد.

مولودی خوانی، گروه سرود دانش‌آموزی، اهدای جوایز و برگزاری مسابقه از سایر برنامه‌های این جشن بوده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما