شناسهٔ خبر: 26740755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

درگیری پلیس و هواداران جام جهانی در فرانسه

ایلنا : پس از پیروزی تیم ملی فوتبال فرانسه در برابر کرواسی و قهرمانی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه یکشنبه شب صحنه شادی هواداران بود اما پس از مدتی به درگیری با نیروهای امنیتی انجامید.

صاحب‌خبر -

یورونیوز گزارش داد، پلیس پاریس ساعاتی پس از پایان بازی پایانی جام جهانی، ناگزیر شد به سوی شماری از هواداران گاز اشک‌آور پرتاب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حاشیه خیابان شانزه‌لیزه که میزبان انبوه تماشاگران بازی فینال بود شماری از هواداران به دلایلی نامعلوم با یکدیگر درگیر شدند و درجریان این درگیری‌های یک نفر به شدت زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

همچنین گرو‌ه‌های کوچکی از هوادارن جوان در گوشه و کنار پایتخت با پلیس درگیر شدند و به تعدادی از اماکن عمومی و خصوصی نیز خسارت هایی وارد شد.

درگیری‌های مشابهی در دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیون و مارسی نیز گزارش‌ شده است. به گزارش شبکه «ب‌ام‌اف» فرانسه نیروهای امنیتی این کشور از پیش تصمیم گرفته بودند جمعیت‌ را متفرق کنند.

بیش از ۱۱۰ هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه بسیج شده بودند تا امنیت دو رویداد مهم یعنی جشن ملی این کشور (در روز شنبه ۱۴ جولای) و فینال جام جهانی را تأمین کنند.

 

 

نظر شما