شناسهٔ خبر: 26740550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

برغم عقد قراردادی پنج ساله؛

برکناری سرمربی آرژانتین پس از نتیجه نگرفتن در جام جهانی

فدراسیون فوتبال آرژانتین بامداد دوشنبه اعلام کرد که برغم عقد قراردادی پنج ساله به همکاری اش با «خورخه سامپائولی» سرمربی این تیم پایان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از رویترز، فدراسیون فوتبال آرژانتین در اطلاعیه ای اعلام کرد که با سامپائولی برای فسخ قراردادش به توافق رسیده است.
رسانه های داخلی آرژانتین نامزدهای جانشینی احتمالی سامپائولی را افرادی چون « مائوریسیو پوچتینو» سرمربی تاتنهام انگلیس، «دیگو سیمئونه» سرمربی اتلتیکو مادرید اسپانیا و «مارسلو گایاردو» سرمربی لیورپلاته آرژانتین می دانند.
سامپائولی در میانه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018، جانشین 'ادگاردو بائوسا' در تیم ملی کشورش شد و با عقد قراردادی پنج ساله هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده گرفت تا سال 2022 با فدراسیون فوتبال آرژانتین قرارداد داشت و با فسخ شدن قراردادش آلبه سلسته باید به او دو میلیون یورو غرامت بپردازند.
شاگردان سامپائولی با بازی هایی نه چندان درخشان، در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، در نخستین بازی خود به مصاف ایسلند رفتند که در نهایت با نتیجه یک بر یک متوقف شدند و انتقادات از وی آغاز شد.
تیم آرژانتین در بازی دوم خود به مصاف کرواسی رفت و با نتیجه ضعیف سه بر صفر در برابر شاگردان «زلاتکو دالیچ» تحقیر شد.
این تیم در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی با نیجریه دیدار کرد که در نهایت با گل دقایق پایانی توانست به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند، اما در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مغلوب هنرنمایی خروس های فرانسوی شدند و از دور رقابت ها کنار رفتند.
سامپائولی که در 15 بازی سکان هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده داشت، با کسب هفت پیروزی، چهار تساوی، چهار شکست، 27 گل زده و 21 گل، به پرونده ورزشی خود خاتمه داد.

نظر شما