شناسهٔ خبر: 26740185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نامه گروهی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی عرب برای پایان جنگ یمن

چهره های سیاسی، دانشگاهی و فرهنگی از عراق، اردن، لبنان، عمان، تونس، فلسطین و مغرب با انتشار نامه ای از جریان های سیاسی داخلی یمن و ایران و عربستان خواسته اند برای پایان بحران یمن تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حدث نیوز، گروهی از چهره های سیاسی، دانشگاهی و فرهنگی جهان عرب در نامه ای خطاب به یمنی ها خواستار پایان جنگ یمن شده اند.

این شخصیت های عربی در نامه خود از طرف های یمنی درگیر در جنگ این کشور خواسته اند که به مدت سه ماه آتش بس در یمن برقرار شود و بعد از آن مذاکراتی جامع تحت نظارت بین المللی برای پایان به جنگ در یمن شکل بگیرد.

این شخصیت ها از ایران و عربستان نیز درخواست کرده اند که در رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ همکاری کنند و از رهبران کشورهای عربی هم خواسته اند که تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام دهند تا به این ترتیب رنج مردم یمن پایان پیدا کند.

این شخصیت ها همچنین خواستار ایجاد نظامی سیاسی در یمن شده اند که همه گروه ها و گرایش های سیاسی را در بر بگیرد و وحدت اراضی یمن حفظ شود و کشوری که در طول جنگ سه ساله ویران شده است بازسازی شود.

الصادق المهدی نخست وزیر اسبق سودان، عبد السلام المجالی نخست وزیر اسبق اردن، عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، مروان الفاعوری دبیرکل انجمن جهانی اعتدال از اردن، عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، محمد طلابی نویسنده مغربی، عبد الحسین شعبان نویسنده عراقی، اکرم عبداللطیف عضو شورای ملی فلسطین، سمیر حباشنه رئیس جمعیت اردن برای علم و فرهنگ و وزیر کشور پیشین اردن، حسن نافعه نویسنده و دبیرکل سابق انجمن اندیشه عربی مصر، عدنان السید حسین رئیس  سابق دانشگاه لبنان و وزیر سابق در این کشور، صلاح عمر العلی وزیر و نماینده سابق عراق در سازمان ملل، سیف المسکری نماینده سابق عمان در شورای همکاری خلیج فارس، محی الدین المصری نویسنده اردنی و معاون پیشین سازمان آموزش و پرورش علوم و فرهنگ عربی، عاطف مغاوری نویسنده مصری، صالح قوجیل عضو شورای ملی الجزایر، مصطفی بن جعفر  نویسنده و رئیس سابق پارلمان تونس، نبیل ابن عبد الله زیر پیشین مغرب و جواد شفیق نویسنده مغربی افرادی هستند که این نامه را امضا کرده اند.

نظر شما