شناسهٔ خبر: 26739325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برپایی جشن های رضوی برای افزایش معارف علوی در زندگی است

نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: برگزاری تمام برنامه ها و جشن های رضوی در دهه کرامت به منظور افزایش معارف الهی و علوی در زندگی بویژه برای نسل جوان و نوجوان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی در آیین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان با تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در دهه کرامت گفت: کارکرد برگزاری این مراسم در سطح کشورآشنایی جوانان و نوجوانان با جایگاه ایمه معصومین علیهم‌السلام اجمعین بویژه امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی یکی از مسوولیت های هر زن و مرد مسلمان را معرفت نسبت به جایگاه ائمه اطهار دانست و گفت: امام رضا علیه السلام از ائمه ای است که بیشترین بحث را راجع با امام شناسی دارد که مباحث آن در جلد ۲۵ بحارالانوار(ره)علامه مجلسی بیان شده است.

به گفته وی، اگر انسان به جایگاه ائمه معرفت کامل نداشته باشد به بیراهه خواهد رفت.

امام جمعه کاشان، مداومت نسل جوان بر ارتباط با حضرات معصومین و معرفت نسبت به سبک و سیره علوی و رضوی را تاکید کرد و گفت: محوریت برنامه‌ها در جامعه اسلامی باید تدین و ایمان الهی و معرفت به ائمه اطهار باشد.

آیت الله نمازی، با استناد به حدیثی از امام رضا علیه السلام که عبادت به زیادی نماز و روزه نیست بلکه به کثرت تفکر است گفت:بهترین عبادت تفکر است.

وی، با تاکید بر اینکه ابوذر صحابی خاص رسول الله از کسانی بود که اهل تفکر و تعقل بود گفت: انسان بر اساس سبک زندگی علوی و رضوی باید اهل تفکر در نوع زیستن، رفتار، کردا ر و گفتار باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و هفته عفاف و حجاب گفت: اکنون یکی از تبلیغات و شانتاژهای جهان غرب علیه اسلام مساله حقوق زن و جایگاه زن در حکومت اسلامی و ایران است

آیت الله نمازی گفت: آنها می گویند که جایگاه زن درست تعریف نشده است و حقوق آنها در حکومت اسلامی رعایت نشده و زن مظلوم واقع شده و زیر دست مردان است.

وی اظهارداشت: اما این اعتقاد آنها واقعیت ندارد و بر خلاف آن چیزی است که می گویند.

به گفته وی، نمونه های آن پرورش و ظهور شخصیت های بزرگ زن اسلام از جمله حضرت فاطمه زهرا،فاطمه معصومه و حضرت زینب سلام الله علیهم اجمعین گواه محکمی بر جایگاه والای زن در اسلام و نقش و کارکرد آن در تربیت خانواده و جامعه است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: همانطور که امام راحل نیز بیان کرده است مرد از دامن زن به معراج می رسد و هر جا در تاریخ شخصیت مشهور و معروفی را می بینید بدانید یک زن در عقبه موفقیت آن کار کرده است.

آیت الله نمازی، با تبریک به همه بانوان مسلمان جهان گفت:شهدا بواسطه معرفت مادران خود به چنین تربیت و جایگاهی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد:انتظار می‌رود دستگاه های فرهنگی بتوانند معارف اهل بیت(ع) را بهتر و بیشتر به جوانان ارائه کنند.

آیت اللله نمازی در پایان با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی و برگزار کننده جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در برپایی جشن دهه کرامت درراستای ترویج فرهنگ رضوی گفت: امید است زحمات و خدمات آنها مورد قبول وعنایت ویژه امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها قرار بگیرد.

شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از تیرماه24 تا سوم مردادماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان به همت موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در کاشان در حال برگزاری است.

آیین افتتاحیه با تلاوت قرآن توسط مصطفی اصفهانیان نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم، نقاره‌زنی خادمان آستان مقدس آقا علی عباس(ع) بادرود، پخش صلوات خاصه، برافراشتن پرچم متبرک سبز گنبد رضوی در محل جشنواره، سخنرانی آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان، ارائه گزارش مجری برگزاری جشنواره و اجرای سید مهدی تحویلدار از شبکه تلویزیونی قم شامگاه یکشنبه 24 تیرماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان

نظر شما