شناسهٔ خبر: 26738083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهروندان آلمانی ترامپ را خطری بزرگ برای صلح جهانی می‌دانند

R31356/P36446/S8,89/CT10

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که شهروندان آلمانی ترامپ را نسبت به پوتین خطری بسیار بزرگتر برای صلح جهانی دانسته و پوتین را قدرتمندتر، صالح تر و دلنشین تر از ترامپ می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی در پاسخ به این پرسش که چه کسی خطر بزرگتری برای صلح جهانی است؟ ترامپ یا پوتین؟ رئیس جمهور آمریکا را خطرناک تر ارزیابی می کنند.

نتایج این نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری آلمان و از طرف موسسه "یوگو" انجام شده است نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خطر بزرگتری برای صلح جهانی است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که پوتین نسبت به ترامپ فردی دوست داشتنی تر، صالح تر و قدرتمندتر از ترامپ ارزیابی می شود. بخصوص در این راستا فاصله این دو مرد قدرتمند دنیا در زمینه صلاحیت بسیار زیاد است و تنها 5 درصد شهروندان آلمانی ترامپ را در این زمینه پیشتاز می دانند و 56 درصد پوتین را صالح تر ارزیابی کرده و بقیه هم در این باره ابراز بی اطلاعی کرده اند.

ترامپ و پوتین فردا ( دوشنبه ) در هلسینکی، پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار می کنند. بسیاری مقامات دنیا و اروپایی با استرس و نگرانی زیادی به این نشست و نتایج آن چشم دوخته اند. این دیدار سومین مذاکره دو جانبه این دو مقام از زمان حضور ترامپ درکاخ سفید در ژآنویه سال 2017 است.

نتایج نظرسنجی "یوگو" همچنین نشان می دهد که 64 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که از طرف ترامپ خطر بزرگتری برای صلح جهانی وجود دارد. تنها 16 درصد شهروندان آلمانی چنین اظهار نظری را درباره پوتین دارند. 36 درصد نیز پوتین را دلنشین تر از ترامپ دانسته و تنها 6 درصد شهروندان آلمانی درباره ترامپ چنین نظری دارند. حدود 58 درصد شهروندان هم نخواستند در این باره اظهار نظری کنند.

همچنین حدود 43 درصد شهروندان آلمانی پوتین را قدرتمندتر از ترامپ دانسته و تنها 25 درصد ترامپ را قدرتمندتر ارزیابی کردند. این در حالی است که آمریکا از نظر نظامی و اقتصادی بسیار قدرتمندتر از روسیه است.

در بین طرفداران احزاب مختلف آلمانی هم وضعیت به همین گونه است و حتی در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی هم( 31 در برابر 7 درصد ) پوتین را دلنشین تر از ترامپ و از نظر صلاحیت ( 56 در برابر 5 درصد) پوتین را صالح تر از ترامپ و 4 درصد در برابر 29 درصد پوتین را قدرتمندتر از ترامپ و 66 در برابر 18 درصد ترامپ را خطرناکتر از پوتین ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما