شناسهٔ خبر: 26737933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل اعلام کرد؛

​درخواست سازمان ملل برای پایان یافتن محاصره غزه

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، خواستار پایان دادن به محاصره غزه شد و از راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم غزه حمایت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب، «نیکولای ملادینف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، یکشنبه شب با اشاره به این که غزه از سه مشکل انسانی، امنیتی و سیاسی رنج می برد، تصریح کرد: باید به محاصره این منطقه پایان داد و روند سازش بار دیگر احیا و راه حل سیاسی برقرار شود.
 
وی با بیان اینکه غزه بسیار شرایط پیچیده ای دارد تصریح کرد: روز شنبه در آستانه آغاز یک جنگ جدید قرار داشتیم و در صورت بروز چنین جنگی، بازنده آن تمامی طرف های درگیر خواهند بود.
 
هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه ضمن حمایت از راهپیمایی های مسالمت آمیز در نوار غزه، تاکید کرد: تمامی طرف های درگیر می دانند، برای جلوگیری از رویارویی جدید در این منطقه چه اقداماتی در پیش گیرند.
 
وی ادامه داد: ما در یک قدمی آغاز تنش جدیدی قرار داشتیم لذا تمامی طرف های درگیر باید مانع از این کار شوند.
 
نوار غزه از دو روز گذشته تاکنون شاهد موج جدیدی از تنش ها بود که در جریان آن دو کودک فلسطینی در بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی شهید و شمار دیگری از آنان زخمی شدند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی روز شنبه بیش از 40 بار مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند.
روز شنبه ساعاتی پس از آغاز حملات هوایی علیه غزه، مقام های رژیم صهیونیستی آن را بزرگترین عملیات هوایی این رژیم علیه جنبش حماس از سال 2014 خواندند و تهدید کردند که این حملات تشدید خواهد شد.
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حملات هوایی به غزه را به حملات موشکی فلسطینیان به مناطق اشغالی گره زد و گفت که در صورت ادامه این حملات، ارتش تل آویو بر شدت بر حملات خود خواهد افزود.
 

نظر شما