شناسهٔ خبر: 26737892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همت گروه‌های جهادی استهبان در مهار بیماری سالک؛ دهستان "خیر" پاکسازی می‌شود

R41382/P1486/S6,61/CT1

رئیس بسیج سازندگی شهرستان استهبان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در تابستان گفت: با توجه به شیوع بیماری سالک در برخی از نقاط شهرستان گروه‌های جهادی با همکاری شبکه بهداشت این بیماری را مهار می‌کند.

صاحب‌خبر -

مجتبی نیک‌سار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به فعالیت 12 گروه جهادی در شهرستان استهبان اظهار داشت: تابستان امسال 6 گروه فعالیت دارند که بناست در 5 روستا به محرومیت‌زدایی و انجام خدمات عمرانی، فرهنگی و بهداشتی بپردازند. 

وی با بیان اینکه هر یک از گروه‌ها 10 تا 30 نفره هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این گروه‌های جهادی امسال انجام می‌دهند، همکاری با شبکه بهداشت برای مهار بیماری سالک در برخی از روستاهای استهبان است. 

رئیس بسیج سازندگی شهرستان استهبان با بیان اینکه نزدیکی به تالاب خشکیده بختگان سبب شده که پشه و موش ناقل بیماری سالک در این روستاها زیاد شود، افزود: از روستای قشم قاوی و خانه کت تا روستای محمدآباد یعنی کل دهستان " خیر" با همکاری شبکه بهداشت سم‌زدایی می‌شود. 

نیک‌سار با بیان اینکه گروهی که در این اردو شرکت دارند، 15 نفره هستند بیان کرد: این اردوی جهادی از شنبه آغاز شده و به مدت 8 روز ادامه دارد. 

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد: فعالیت‌های هنری، آموزشی، امداد و نجات، آموزش به کودکان، روان‌شناختی برای بانوان و کلاس‌های مبارزه با مواد مخدر برای آقایان از  دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی است. 

رئیس بسیج سازندگی شهرستان استهبان فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی را نیز برشمرد و تصریح کرد: آبرسانی به روستاها،  لایروبی قنوات، مرمت و ساخت المان‌های شهدا در روستاها در کنار ساخت و مرمت مسجد، حسینیه و منازل محرومین از جمله فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی است. 

انتهای پیام/م

نظر شما