شناسهٔ خبر: 26737776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاظمی: برای مدیریت افکار عمومی همه باید احساس مسئولیت کنند

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است که سازمان و نهادی برای هدایت افکار عمومی در کشور وجود ندارد و نیاز هم به چنین سازمانی نیست چراکه همه سازمان‌های مرتبط با مردم باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

صاحب‌خبر -

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت مدیریت افکار عمومی در قضایایی که بعضا در کشور بوجود می‌آید، تصریح کرد: هر سازمانی که کار تبلیغاتی انجام می‌دهد و مسئولیت فرهنگی تبلیغی دارد همچون صداوسیما، مطبوعات و سایر رسانه‌ها که ارتباط گسترده با مردم دارند باید افکار عمومی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به مستند پخش شده از صدوسیما و اینکه افکار عمومی نسبت به این قضیه دچار نوعی سردرگمی شد و هیچ سازمان و نهادی مسئولیت پخش این مستند را برعهده نگرفت، گفت: البته گاهی غفلت‌هایی در این حوزه پیش می‌آید و بی‌توجهی‌هایی رخ می‌دهد. این اقدام صداوسیما در این شرایط اصلا امری پسندیده نبود، خلاف قانون و خلاف اخلاق عمومی بود و افکار عمومی را جریحه‌دار و مشوش کرد. شورای نظارت بر صداوسیما باید با دقت بیشتری عمل کند. متاسفانه این موضوع اولین و آخرین بار نیست که پیش می‌آید، افرادی که در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند یا غفلت می‌کنند،‌ یا کارشناس نیستند، یا از وضعیت جامعه و افکار عمومی مطلع نیستند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه آیا به وجود نهادی مستقل برای مدیریت افکار عمومی در جامعه نیاز است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر. اگر هر نهاد و سازمانی که با جامعه مرتبط است به قانون عمل کند و مصالح را به صورت صحیح تشخیص دهد نیازی به سازمانی عریض و طویل برای مدیریت افکار عمومی نداریم البته امکان ایجاد چنین سازمانی هم وجود ندارد. فرض کنید گروهی مشخص شود که تمام امور و کارهای مرتبط با صداوسیما، مطبوعات‌، رسانه‌ها و فضای مجازی را مدیریت کنند، امکانش وجود ندارد. همه باید احساس مسئولیت کنند و صحیح عمل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما