شناسهٔ خبر: 26737327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد خبر داد

اعزام بیش از ۷۰۰ دانشجوی یزدی به اردو‌های جهادی

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد از اعزام بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های این استان به مناطق محروم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی استان یزد در سال ۹۷، اظهار داشت: در تابستان پیش رو سه برنامه را برای اجرا در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها طرح ولایت یا دوره خط امام در استان است.

وی افزود: این طرح در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن طرح استانی به مرحله طرح کشوری این طرح اعزام می‌شوند. در مرحله استانی این طرح ۲۳۰ نفر از دانشجویان استان شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در ادامه هدف از اجرای این طرح را تعمیق بخشیدن به بعد معنوی و اندیشه‌های اسلامی و مبانی دینی در دانشگاه‌هاست و تأکید کرد: در جهت نقش‌آفرینی مؤثر دانشجویان در دانشگاه‌ها و جامعه باید درزمینهٔ توانمندسازی آن‌ها برنامه‌های متعددی را اجرا کرد که طرح ولایت می‌تواند یکی از این برنامه‌های مهم و مثبت باشد.

راسخی تصریح کرد: بنا داریم که در سال‌های آینده طرح ولایت دانشگاهی را نیز در استان اجرا کنیم این سه در چهار سطح معرفتی، بصیرتی، مهارتی و تشکیلاتی برگزار می‌شود و در این دوره از اساتید برتر کشور نیز استفاده خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در تابستان پیش رو اعزام دانشجویان به اردو‌های جهادی نیز یکی از برنامه‌های ماست، اظهار داشت: در این چارچوب بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان استان به مناطق محروم استان به خارج از استان یزد اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد ادامه داد: دانشجویان اعزامی در قالب ۴۰ تیم و باهدف کمک به محرومین و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور، ارتقاء سطح فرهنگی و بهداشتی مناطق محروم و تعمیق روحیه امید به انقلاب فعالیت می‌کنند. اینکه دانشجو در ایام فراغت از تحصیل خود را برای خدمت‌رسانی به همنوعان خود به‌سختی و زحمت می‌اندازد این روحیه قابل‌تحسین است این‌یک خودسازی است و می‌تواند موجب تعالی بیش‌ازپیش دانشجویان را فراهم می‌کند.

وی افزود: در موضوع مسائل سیاسی و اقتصادی نیز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی که نهادی کاملاً دانشجویی و دارای جایگاه حقوقی است مسائل مهم کشور و استان را موردبررسی قرار می‌دهد و در این زمینه از مسئولین امر مطالبه گری می‌کند. در همین رابطه با نهاد‌های مختلف ارتباط‌های خوبی گرفته‌شده است و درراه حل مشکلات سعی می‌کنیم کمک‌کار مسئولین باشیم.

این مسئول یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۵ اندیشگاه در سطح دانشگاه‌های استان یزد اذعان کرد: این اندیشگاه‌ها در جهت پیگیری مطالبات تخصصی در حوزه مسائل اصلی کشور و استان فعالیت می‌کنند.

راسخی در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی در مباحث علمی و تربیت کادر جمعی تلاش کرده و سعی می‌کنند به‌صورت تخصصی مشکلات کشور را مورد پایش قرار داده و در راستای حل آن‌ها راهکار‌های عملی ارائه می‌دهد.
 
منبع: فارس

نظر شما