شناسهٔ خبر: 26736912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قربان‌پور عنوان کرد:

مسابقات قرآن؛ رقابت در مسیر هدایت/ رقابت حسنه تضادی با اخلاص ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: انتخاب قرائت برتر با تعارف مطلوب نیست. در مباحث قرآنی، رقابت حسنه هیچ تضادی با اخلاص ندارد و رقابت را به یک کار ارزشی تبدیل می‌کند. اگر بخواهیم از هم سبقت بگیریم باید رقابت کنیم اما رقابت در مسیر هدایت. هر که با خلوص بیشتری عمل انجام داد مقرب‌تر است.

صاحب‌خبر -

مسابقات قرآن؛ یکی از راه‌های تمسک به قرآن

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، مسابقات قرآن اداره تعاون، کار‌ و‌ رفاه اجتماعی ظهر روز گذشته، ۲۴ تیرماه در اتاق تعاون استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: یقینا بارها و بارها از اساتید شنیدید که قرآن کریم ثقل اکبر است. قرآن و ائمه، دو یادگارانی هستند که برای ما باقی مانده‌اند.
وی افزود: در تقسیم‌بندی وزن این دو یادگار، پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«قرآن ثقل اکبر و ائمه‌اطهار(ع) ثقل اصغر هستند». طبیعتا معصومین پاک هستند اما به هر حال مخلوق خاکی‌اند ولی قرآن وحی الهی است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: ما یک راهنمای دیرین داریم و آن قرآن است. هر کس هر کاری خواست با توجه به میزان قرآن، می‌تواند انجام دهد. ما بایستی با دو بال پرواز کنیم؛ بال قرآن کریم و بال وجود حضرات معصومین(ع). یعنی اگر این دو کنار هم قرار گرفت به تعبیر پیامبر اکرم(ص) هرگز گمراه نمی‌شویم.
وی ادامه داد: راه گمراه نشدن این است که درب خانه قرآن را بکوبیم و از آن تمسک بجوئیم. یکی از مسیر‌هایی که می‌توانیم درب خانه قرآن را بزنیم، مسابقات قرآن است. یقینا برای اینکه انسان دست برتر را داشته باشد، رقابت سالم، با اخلاص، دقیق و مدون نیاز است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: انتخاب قرائت برتر با تعارف مطلوب نیست. در مباحث قرآنی، رقابت حسنه هیچ تضادی با اخلاص ندارد و رقابت را به یک کار ارزشی تبدیل می‌کند. اگر بخواهیم از هم سبقت بگیریم باید رقابت کنیم اما رقابت در مسیر هدایت. هر که با خلوص بیشتری عمل انجام داد مقرب‌تر است.
انتهای پیام

نظر شما