شناسهٔ خبر: 26736885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گسترش روابط روسیه و فرانسه

فرانسه و روسیه قرار است همکاری‌های دوجانبه خود را گسترش می‌دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

در حالی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تماشای مسابقه نهایی جام جهانی میان تیم کشورش و کرواسی عازم مسکو شده، همزمان در جریان این سفر با ولادیمر پوتین همتای روس خود گفتگو کرده است.

در جریان این مذاکره ولادیمر پوتین ضمن تاکید بر گسترش روابط مسکو و پاریس اظهار داشت: طی روز‌های پیش رو انتظار برگزاری کمیسیون درون پارلمانی روسیه و فرانسه را داریم و امیدواریم بزودی شاهد احیای مکانیسم‌های همکاری مشترک باشیم. این شرایط به ما اجازه خواهد داد تا بر مشکلاتی که طی سال‌های قبل با آن مواجه شده‌ایم، غلبه کرده و مسیر مثبتی را در پیش بگیریم.

جلسات کمیسیون درون پارلمانی روسیه و فرانسه اگرچه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ برگزار شد، اما در سال ۲۰۱۵ متاثر از تنش در روابط روسیه با کشور‌های غربی بر سر بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به حالت تعلیق درآمد.

در حال حاضر پس از یک وقفه طولانی، گفته شده است که این جلسات باردیگر در اواخر همین ماه طی روز‌های ۲۰ تا ۲۹ جولای در شهر مسکو برگزار شود.

غرب و اتحادیه اروپا از زمان بحران اوکراین در سال ۲۰۱۵ طی چندین دوره تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کردند و حال به نظر می‌رسد با گذشت چندین سال این تحریم‌ها تاثیر قابل توجهی بر روابط کشور‌های اروپایی و روسیه نداشته است و برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه در حال احیای روابط دو جانبه خود با مسکو می‌باشند.

نظر شما