شناسهٔ خبر: 26736866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس ارشد مدیریت گردشگری:

مسافران را به دیدن جاذبه‌های گردشگری روستایی ترغیب کنیم

نمایندگی لرستان

یک کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گفت: مسافران را به دیدن جاذبه‌های گردشگری روستایی ترغیب کنیم.

صاحب‌خبر -

کیانوش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: باید در زمینه آموزش در صنعت گردشگری دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی با این دیدگاه که آنان با آشنایی جوانب حوزه گردشگری در آینده می‌توانند آن را به عنوان رشته دانشگاهی و شغل خود انتخاب کنند، نگاه آنها را به این سمت تغییر ‌دهیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب جوانان در انتخاب رشته دانشگاهی، رشته گردشگری را مدنظر قرار داده و مشاغل منبعث از حوزه گردشگری را مورد توجه قرار می‌دهند.

بیرانوند تصریح کرد: از سال 93 تا سال 95 رشته گردشگری در دانشگاه آزاد هیچ‌گونه متقاضی نداشته و در عوض حسابداری مدیریت دولتی و بازرگانی و... متقاضی زیادی دارند، اما گردشگری در بین رشته‌های انتخابی جایگاه چندانی ندارد.

این کارشناس ارشد مدیریت گردشگری اضافه کرد: ما باید نگاه و درک دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی را نسبت به رشته گردشگری اصلاح کنیم تا در موقع انتخاب رشته، گردشگری را نیز با علم و علاقه انتخاب کنند.

وی یادآور شد: از طرفی صنایع دستی مختص به استان در توسعه گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، کسانی که در مشاغل فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند نسبت به صنایع دستی که به حوزه گردشگری مرتبط هستند، باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار در قالب تورهای گردشگری، مسافران را به دیدن جاذبه‌های مناطق روستایی ترغیب می‌کنیم تا بلکه بتوانیم ضمن معرفی ظرفیت‌های روستاها گاهی در تأمین معیشت و اقتصاد خانواده‌های روستایی برویم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما