شناسهٔ خبر: 26736760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

یوگا؛ کلید مهار استرس کودکان

شرایط زندگی در جوامع صنعتی امروزی به گونه‌ای تغییر یافته، که گویی هریک از ما محکومیم هر روز را با استرس و اضطراب سپری کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، هیجان و استرس سن و سال نمی‌شناسد، بزرگ و کوچک آن را تجربه می‌کنند و این درحالی است که متخصصان ثابت کرده‌اند منشأ بسیاری از بیماری‌های خطرناک، استرس است. بنابراین چاره‌ای نمی‌ماند جز کنترل و مدیریت استرس و اضطراب‌های زندگی روزمره.

حمیلا بخشی، روانشناس با تأکید بر اهمیت توجه به نیازهای روانی کودکان به عنوان آینده سازان می‌گوید: متأسفانه کودکان نیز مانند بزرگسالان دچار اضطراب و استرس هستند. هرچند این مشکل در مقایسه با بزرگسالان به مراتب کمتر است، اما کودکان نیازمند محیط روانی سالم و شاد هستند و این ممکن نیست جز با تخلیه درست هیجانات و شناخت صحیح محیط اطراف.

این روانشناس می‌افزاید: والدین باید برای تربیت و پرورش صحیح فرزندان شان به دنبال راهکارهایی جدید و اصولی باشند. یوگا یکی از راه هایی است که می‌تواند پراکندگی‌های ذهنی و فکری کودکان را از بین برده به افزایش تمرکز، دقت و خلاقیت آنها کمک کند.

در واقع یوگا فقط ورزش نیست بلکه هنری است که به پرورش و هماهنگی جسم و روح کودکان کمک می‌کند و آنها را در شناخت احساسات و مدیریت و کنترل خشم و هیجانات شان یاری می‌دهد. همچنین بسیاری از مهارت‌های مورد نیاز زندگی مانند خوب گوش کردن و درک مطالب را هم می‌توان با انجام حرکات یوگا تقویت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما