شناسهٔ خبر: 26736353 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت اختصاصی/ فضه‌سادات حسینی

به افتخار بانویی که الگوی دختران ایران است/ معصومه(س)، برکت تاریخ

یکی از الگو‌های امروز دختران‌مان که نام روز دختر از وجود مقدس‌شان وام گرفته، حضرت فاطمه معصومه (س) است. دختر موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام رضا جانمان که چشم و چراغ ایران زمین شده‌اند.

صاحب‌خبر -
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ ایام میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است و به همین بهانه، فضه‌سادات حسینی، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع) و گوینده مشهور اخبار سیما برایمان از الگوی تراز دختران مسلمان نوشته‌است. متن یادداشت حسینی  به این شرح است:
 
بسم الله ...

در روزگاری که دخترانشان را زنده به گور می‌کردند و از اینکه صاحب فرزند دختر بشوند، رویشان سیاه می‌شد، پیامبری ظهور کرد که دست دخترش را می‌بوسید و می‌گفت من بوی بهشت را از او استشمام می‌کند.

در زمانی که زن هیچ هویتی نداشت، آیه تطهیر و مباهله و ... در شأن خاندان عصمت و طهارت از جمله زهرای مرضیه نازل شد.ده‌ها آیه کتاب خدا و معجزه پیامبر در شأن زن و مقام مادری و حقوق و تکالیف خانواده بود و ...

زن هویت اجتماعی یافت تا جایی که بزرگترین پشتیبان ولایت، حضرت صدیقه طاهره (س) شد و در همین راه مادر شهید و خودشان نیز به شهادت رسیدند.و همین زندگی شد الگوی زندگی مردم عالم.

و فرزندانی از دامان پربرکت این زوج آسمانی هدایت انسان‌ها را عهده دار شدند که منجی بشریت اند.

به برکت اسلام، زنانی در تاریخ نام آور شدند که تا پیش از آن هیچ هویتی نداشتند، خدیجه‌‎ها، فضه‌ها، ام‌وهب‌ها، ام‌سلمه‌ها و هزاران زن دیگر در تاریخ اسلام و بعد‌ها در جمهوری اسلامی ایران، بانو مجتهده امین و بانو صفاتی و ده‌ها زن پزشک و استاد دانشگاه و هنرمند و متخصص و ... همه و همه دخترانی بوده اند که در دامان پاک و پرمهر مادرانی خودساخته و پرعطوفت پرورش یافته‌اند.

و، اما یکی از الگو‌های امروز دختران مان که نام روز دختر از وجود مقدسشان وام گرفته، حضرت فاطمه معصومه (س) است. دختر موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام رضا جانمان که چشم و چراغ ایران زمین شده اند.

دختری که به شوق زیارت برادر که بعد از پدر، تکیه گاه اوست، ترک وطن می‌کند و راهی ایران می‌شود. برکت قم از وجود این دختر آسمانی است و آرام دل برادر تا در ایران‌مان غریب نمانند ...

همین که در آن زمانه و شرایط، دختری راهی سفر می‌شود آن هم مسیری بسیار دور، نشان می‌دهد که افق دید ائمه ما چقدر با مردم عادی متفاوت است.

مردمی که حتی امروزه بعد از هزار و چهارصد سال، هنوز هویتی برای دختران و زنانشان قائل نیستند و از دیگر سو، عده‌ای از آن طرف بام افتاده اند و زن را به مثابه یک کالا تقلیل داده‌اند.

حضرت معصومه به قم می‌آیند و بیماری امانشان نمی‌دهد تا در قم بمانند تا قم ... قم شود ... تا یک بیابان در دل کویر، بهشت شود ... تا صحن و سرای این بانو، ملجأ و پناه دل‌های خسته شود ... تا مرد و زن در طواف کویش واله و سرگردان باشند ... تا دختر فاطمه را واسطه شفاعت در درگاه خداوند قرار دهند ... یا فاطمة اشفعی فی الجنة ...

آری این است زن و دختر تراز دین مبین اسلام.

نظر شما