شناسهٔ خبر: 26736349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

این شربت طبیعی در درمان عفونت ها معجزه می کند

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت سیر، سرکه و عسل اظهار کرد: این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی و طبیعی دارد بنابراین انواع عفونت‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

شربت سیر، سرکه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، سولفور و قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است.

برای بررسی خواص شربت سیر، سرکه و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

عفونت‌های بدن را با شربتی طبیعی ریشه‌کن کنید

مهم‌ترین خواص شربت سیر، سرکه و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت سیر، سرکه و عسل اظهار کرد: این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی و طبیعی دارد بنابراین انواع عفونت‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد؛ شربت سیر، سرکه و عسل به رفع التهاب مفاصل، کنترل قند، فشار و چربی خون و بهبود آسم و سرماخوردگی کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت سیر، سرکه و عسل بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت سیر، سرکه و عسل نقش موثری در باز شدن عروق و شریان‌ها دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت سیر، سرکه و عسل به تصفیه خون، پاکسازی کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری، رفع غلظت خون و دفع اسید اوریک از بدن کمک شایانی می‌کند؛ این شربت خاصیت چربی‌سوزی دارد بنابراین موجب کاهش وزن و لاغری هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: شربت سیر، سرکه و عسل تاثیر چشمگیری در رفع ناراحتی‌های پوستی مانند جوش، کهیر، خارش، اگزما و درمان بیماری پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است) دارد.

وی یادآور شد: شربت سیر، سرکه و عسل آرتروز و آرتریت (التهاب مفاصل) را رفع می‌کند و گرفتگی عضلات پا‌ها را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در رفع گرفتگی بینی و گلودرد دارد.

 

نظر شما