شناسهٔ خبر: 26736140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار نظامی عربستانی در مرز یمن کشته شدند

تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد، چهار نظامی سعودی بامداد دوشنبه در درگیری با نیروهای حوثی (انصارالله) یمن در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الجزیره به جزئیات دقیق محل کشته شدن نیروهای عربستان اشاره ای نکرده است.
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمنی ها نشد، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است.
بر همین اساس، براساس آماری که منابع یمنی از آغاز تجاوز ائتلاف عربستان تا دی ماه 96 اعلام کردند، 247 نظامی سعودی به دست یگان تک تیراندازهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.
علاوه بر تلفات جانی وارد شده به نیروهای سعودی، در این مدت، یکهزار و 200 دستگاه تانک و خودرو زرهی، 12 بالگرد آپاچی، پنج جنگنده اف 16 و بیش از 20 فروند هواپیمای جاسوسی و 10 کشتی ائتلاف سعودی بوسیله ارتش و کمیته های مردمی یمن منهدم شده است.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کردند که در نتیجه آن 11هزار یمنی کشته، 22هزار تن دیگر زخمی و یکهزار معلول برجای گذاشته است.
شبس**9363*1613*

نظر شما