شناسهٔ خبر: 26736023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سامان قدوس: قهرمانی در آسیا سخت است

می‌خواهم در اروپا بمانم

سامان قدوس، هافبک تیم‌ملی تیم جدیدش را انتخاب نکرده است. او از جمله بازیکنانی است که در یک سال گذشته شایعات بسیار زیادی درباره آینده‌اش مطرح بوده است. سامان از لیگ‌های مختلفی پیشنهاد دارد، ولی مشکل اینجاست که باشگاه استرسوندز حاضر نیست با هر رقمی او را به فروش برساند. این باشگاه برای رضایت‌نامه سامان بالای 5 میلیون یورو می‌خواهد. پرداخت این رقم برای باشگاه‌های اروپایی هرچند سخت نیست، اما به هر حال قدوس هنوز در لیگ معتبری بازی نکرده و شاید یکجورهایی خرید او برایشان ریسک به حساب بیاید. سامان در این باره می‌گوید: «من خودم را به باشگاه استرسوندز مدیون می‌دانم. این باشگاه باعث شد تا من بتوانم پیشرفت کنم و اگر امروز این هستم، به خاطر حمایت مجموعه باشگاه و همین‌طور هواداران استرسوندز است. به خاطر همین معتقدم باشگاه باید به حق و حقوق خود برسد.»

صاحب‌خبر -

زمان زیادی داریم

سامان یکی از بااخلاقترینها به حساب میآید. او وقتی متوجه پیشنهادات باشگاههای اروپایی شد، تصمیم گرفت قراردادش را دو فصل دیگر با استرسوندز به صورت رسمی تمدید کند. این رفتار او از نظر باشگاهها بسیار حرفهای بود، چراکه تصمیم گرفت تا حداقل در صورت جدایی سود خوبی به باشگاهش برساند؛ اتفاقی که البته در ایران نمیافتد و بازیکنان معمولا تصمیم میگیرند تنها و تنها شرایط اقتصادی خود را ببینند. قدوس درباره آخرین وضعیتش میگوید: «پیشنهاداتی هست و ما همراه با باشگاه مشغول بررسی هستیم. زمان نسبتا زیادی برای تصمیمگیری داریم. هنوز منتظرم تا پیشنهادات بهتری به دستمان برسد.»

فکر بالا بردن کیفیتم هستم

او در پاسخ به این سوال که آیا به پیشنهادات قطری و چینی خود پاسخ منفی داده است، میگوید: «من میخواهم در اروپا بمانم، به فکر چین و قطر نیستم. باشگاههایی هستند که حاضرند پول خوبی بدهند، ولی من فقط به پیشرفتم در فوتبال فکر میکنم. هنوز میخواهم در اروپا بازی کنم. دوست دارم اینجا تواناییام را نشان دهم. فکر من این نیست که دنبال پول باشم، بلکه به این فکر میکنم که خودم را بالاتر ببرم و بیشتر پیشرفت کنم. هدف اول من حالا حضور در لیگهای بهتر و بالابردن کیفیت فوتبالم است.»

باید پیشنهادات بهتری برسد

اما شاید این شرطی که باشگاه استرسوندز گذاشته، باعث شود تا سامان در لیگ سوئد باقی بماند. وقتی از او در این باره سوال میکنیم، میگوید: «خب چیزی که روشن و مشخص است من میخواهم به یک لیگ خوب اروپایی بروم. دوست دارم خودم را در سطح بالاتری محک بزنم، ولی نمیدانم چه پیش میآید. باید پیشنهادات بهتری نسبت به پیشنهادات قبلی برسد. ولی باید این را بگویم که من هراسی از ماندن در استرسوندز ندارم. اینجا را خانه خودم میدانم و واقعا آرامش دارم.»

سامان درباره جام ملتها و اینکه شانس بیشتری خواهد داشت تا در آن رقابتها برای ایران فیکس بازی کند، میگوید: «من خیلی لحظه شماری میکنم برای اینکه دوباره به اردوی تیمملی ایران برگردم. واقعا روزهای خیلی خوبی در کنار تیم داشتم و دلم همین حالا تنگ شده است. راستش درباره بازی کردن یا نکردن من مربی باید نظر بدهد. من خیلی خوشحالم که تیم ملی ایران را انتخاب کردم. با آقای کیروش در این مدت زیاد حرف زدم و او گفت من تازه به تیم آمدهام و نیاز دارم تا جا بیفتم و خودم را نشان دهم. من هم این را قبول دارم. دوست دارم برای تیم ملی بیشتر بازی کنم و شاید جام ملتها این فرصت را به من بدهد. باید ببینیم در آینده چه پیش میآید. همین که در تیمملی ایران هستم برایم یک افتخار خیلی بزرگ به حساب میآید.»

سامان در پاسخ به این سوال که آیا ایران میتواند قهرمان جام ملتها شود میگوید: «پیشبینی خیلی سخت است. ما هدفمان این است که قهرمان شویم، ولی تیمهای دیگر هم قدرتمند هستند.»

نظر شما