شناسهٔ خبر: 26735819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

سخنگوی قوه‌قضائیه:

۴۰ تا ۵۰ نفر از بدهکاران بانکی دستگیر شدند

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: در سال 96 یکی از کارهای خوبی که انجام شد، تلاش برای وصول معوقات بانکی بوده است. بسیاری از بانک‌های دارای معوقه بانکی تقصیرشان از مشتری‌ها کمتر نیست. آنچه رخ داد این است که از ۴۰ تا ۵۰ نفر از معوقه‌داران سنگین بازداشت شدند و بعد ترتیبی اتخاذ شد تا بدهی‌هایشان را بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری در ارتباط با بحث سکه و ارز اظهار کرد: «کسانی که ثبت سفارش کردند، نسبت به ثبت سفارش خود، ارز دریافت کردند، اما درخصوص موضوع ثبت سفارش خود هیچ‌گونه سابقه فعالیت نداشتند، مثل دو شرکت که دو برادر هستند، بیست‌وچند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند، در حالی که ربطی به اینها نداشته و اصلا موضوع فعالیت‌شان نبوده است.»

در این زمینه تسنیم نوشت: سخنگوی قوه قضائیه افزود: «افرادی در بازار که نه صراف هستند و نه کارشان این است، در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند و به‌صورت بسیار گسترده و عمده سکه خرید و فروش می‌کردند.»

وی افزود: «برخی از اینها با حکم قضایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و برخی از اینها ادعا می‌کنند با هماهنگی بانک مرکزی و برای کنترل بازار ارزها را خرید و فروش می‌کردند یا وارد یا خارج می‌کردند. اینکه این مساله چقدر مورد تایید است، هنوز معلوم نیست. متاسفانه در سال‌های 91 و 92 هم افرادی دستگیر شدند؛ از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است.»

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: «این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسما بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفت اینها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم. با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشده‌اند.»

فارس بخش دیگری از این نشست خبری را این‌گونه روایت می‌کند: «حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه یکصدوبیست‌وهشتمین نشست خبری خود که دیروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد، درخصوص پرونده ریخته‌گران گفت: حکم دادگاه بدوی در این پرونده صادر و برای ۴۱ نفر تاکنون حکم صادر شده است و اینها مبلغ قابل‌توجهی باید رد مال کنند و حداکثر ۱۵ سال حبس دارند.

وی افزود: در سال 96 یکی از کارهای خوبی که انجام شد، تلاش برای وصول معوقات بانکی بوده است. بسیاری از بانک‌های دارای معوقه بانکی تقصیرشان از مشتری‌ها کمتر نیست. آنچه رخ داد این است که از ۴۰ تا ۵۰ نفر از معوقه‌داران سنگین بازداشت شدند و بعد ترتیبی اتخاذ شد تا بدهی‌هایشان را بدهند. امیدواریم بانک‌ها تلاش کنند از میزان معوقات کاسته شود تا برای خودشان و مشتری‌هایشان مشکلاتی ایجاد نکنند.»

برچسب‌ها:

نظر شما