شناسهٔ خبر: 26735804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

شرایط مصرف یک داروی مهم قلبی در ایران که در ۲۲ کشور جهان جمع‌آوری شد

صاحب‌خبر - سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف داروی «والزارتان» در ایران و احتمال ریکال شدن آن در بازار دارویی کشورمان را توضیح داد.
به گزارش تسنیم، طی خبرهای هفته‌ای که گذشت داروی «والزارتان» که داروی رایج برای کنترل فشار خون است و به پیشگیری از نارسایی قلبی کمک می‌کند، به‌علت داشتن یک ماده شیمیایی که احتمال ابتلا به بیماری در افراد مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد از بازار 22 کشور جهان ریکال شد، این ریکال مختص 21 بازار اروپایی به‌علاوه بازار بحرین بوده است.
براین‌اساس مشکل این دارو در جریان آزمایش‌های بچ‌های API والزارتان مشخص شد، تامین‌کننده API شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماسوتیکالز است که به‌گزارش سی‌ان‌ان، آژانس دارویی اروپا (EMA) گفته است که ناخالصی موجود در API این دارو در نتیجه یک تغییر در فرایند تولید رخ داده است. در این راستا کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف این دارو در ایران و احتمال جمع آوری شدن آن در بازار دارویی ایران به تسنیم عنوان کرد: این فقط برای محصول خاص شرکت مذکور است که ظاهراً در ماده اولیه خود که از یک شرکت چینی تهیه کرده است و به گزارش همان شرکت ماده NDMA یافت شده است، لذا دستور ریکال صادر شده است. سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بنابراین برای این دارو در ایران گزارشی نشده است و بیماران براساس تجویز پزشک معالج می‌توانند دارو را مصرف کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما