شناسهٔ خبر: 26735421 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

التماس امید ابراهیمی به جای فینال جام جهانی!

اواخر کار علیرضا منصوریان در استقلال بود که روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی نوشت: «زلاتکو دالیچ سرمربی سابق الهلال عربستان و العین امارات به پیشنهاد باشگاه استقلال تهران پاسخ منفی داده است.»

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

این روزنامه عربستانی همچنین به نقل از خود دالیچ نوشت: «یکی از مسئولان استقلال با من تماس گرفت، اما پاسخ من منفی بود و در انتظار رسیدن پیشنهاد بهتری هستم.»

این در حالی بود که شکست‌های کابوس‌وار استقلال در آن مقطع و موفقیت پرسپولیس، مسئولان تیم آبی پایتخت را به این جمع‌بندی رسانده بود که یک مربی خارجی و ترجیحاً کروات را به ایران بیاورند؛ چه کسی هم بهتر از زلاتکو دالیچ؟ مردی که توانسته بود با هدایت العین امارات ۶ گل به تیم منصوریان بزند و با توجه به فرمول موفقیت باشگاه پرسپولیس با سرمربی کروات، بهترین گزینه به نظر می‌رسید. زلاتکو دالیچ به پیشنهاد استقلال تهران پاسخ منفی داد، وینفرد شفر به ایران آمد و به استقلال سر و سامان داد.

اما سرنوشت دالیچ از شفر هم بهتر شد. سرمربی سابق العین امارات به پیشنهاد فدراسیون فوتبال کرواسی به جای آندره چاچیچ سرمربی موقت تیم ملی کشورش شد. حضور دالیچ روی نیمکت کرواسی باعث شد شوک بزرگی به این تیم وارد کند. تیمی که در خانه مقابل تیم متوسط فنلاند به تساوی رسیده بود، توانست با هدایت زلاتکو دالیچ به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند و حالا فینالیست این رقابت‌ها شده است.

این مربی کروات که نتوانسته بود العین امارات را در سال ۲۰۱۸ فاتح لیگ قهرمانان آسیا کند، حالا به دنبال فتح جام جهانی است و این مهم شاید کمی غیر ممکن جلوه کند.

تصورش را بکنید زلاتکو دالیچ به جای سرمربیگری تیم ملی کرواسی به پیشنهاد استقلالی‌ها پاسخ مثبت می‌داد و به ایران می‌آمد. فکر می‌کنید چه می‌شد؟ اولاً باید التماس امید ابراهیمی را می‌کرد که فرمانده‌اش در استقلال بماند و جدا نشود. ثانیاً از سیدمجید حسینی جوان هم عاجزانه درخواست می‌کرد قید پیشنهاد ترابوزان اسپور ترکیه را زده و در استقلال بماند! ثالثاً کلی هم با مسئولان باشگاه استقلال تهران و سازمان لیگ فوتبال ایران سر و کله می‌زد که تاریخ سوپرجام را کمی عقب‌تر بیندازند تا تیمش آماده‌تر شود!

اما امروز زلاتکو دالیچ با یک تصمیم درست، سرمربی تیمی است که با پشت سر گذاشتن آرژانتین، دانمارک و انگلیس فینالیست جام جهانی روسیه شده و چه بسا فاتح این رقابت‌ها شود. اتفاقی که هیچ کرواتی قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ در خواب هم نمی‌دید!

دالیچ به جای التماس کردن به امید ابراهیمی، فرماندهی به نام لوکا مودریچ را در میانه میدان خود دارد که بهترین هافبک جام جهانی و دنیاست. قرار هم نیست این مربی به دست و پای سیدمجید حسینی بیفتد، چون خط دفاع مستحکم و گلزنی هم دارد!

تاریخ فینال جام جهانی هم غیر قابل تغییر است و در همان موعد مقرر برگزار می‌شود و... خلاصه آن که دالیچ خوش‌شانس بود به درخواست استقلالی‌ها پاسخ منفی داد.

 

نظر شما