شناسهٔ خبر: 26734867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دوازدهمین جشنواره مردمی«آسمان هشتم» در روستای کردر رضوی آغاز بکار کرد

همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و با حضور کاروان سفیران کریمه، دوازدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» در روستای کردر رضوی شهرستان میناب آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، ابراهیم زاکری، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و دبیر جشنواره آسمان هشتم در این آیین، ضمن تبریک دهه کرامت، یادآور شد: این حرکت کاملا مردمی 12 سال پیاپی و مستمر در حال انجام است که در سال های اخیر به صورت استانی برگزار می شود.

 

وی با ابراز امیدواری اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در آینده نزدیک در گستره ملی برگزارشود، افزود: این توانمندی و ظرفیت در روستای کردر وجود دارد که آسمان هستم را به صورت کشوری برگزار کنیم و دلیل مدعایمان نیز برگزاری شایسته سه سال پیاپی جشنواره سرود رضوی کانون های مساجد کشور است.

 

این فعال فرهنگی در ادامه به تشریح رشته های مختلف جشنواره دوازدهم پرداخت و بیان کرد: مسابقات بخش ورزشی از اول تیرماه آغاز شد و مسابقات بخش فرهنگی و هنری نیز در طول دهه کرامت برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: 787 نفر از نوجوانان و جوانان در قالب رشته های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در جشنواره «آسمان هشتم» با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

زاکری افزود: مسابقات جشنواره دوازدهم در بخش های فرهنگی هنری شامل حفظ و قرائت قرآن، خفظ 40 حدیث رضوی، اذان و سرود و ورزشی شامل فوتسال، والیبال، دوچرخه سواری، دومیدانی و بازی های محلی ازجمله «توپ هو وا» و در دو بخش نوجوانان و جوانان برگزار می شود.


وی اذعان کرد: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» 11 مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای کردر رضوی برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ اهالی ولایت مدار روستای کردر از 12 سال پیش همزمان با دهه کرامت و به محوریت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با همکاری هیات مذهبی امام رضا(ع) به صورت خودجوش حرکتی فرهنگی را کلید زدند که امروز به عنوان مبدع جشن های مردمی رضوی در سطح کشور شناخته شده هستند.

 

 

نظر شما