شناسهٔ خبر: 26734744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

توجیهات معاون وزیر راه درباره برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران‌ترین هتل ایران

در شرایطی که بسیاری از مردم این روزها به دلیل مشکلات معیشتی به سختی روزگار می‌گذرانند معاون وزیر راه و شهرسازی، برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران‌ترین هتل ایران را توجیه کرد.

صاحب‌خبر -



حامد مظاهریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شخصا با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی در چنین هتل مجللی موافقت ندارم و فکر می‌کنم نباید در گران‌ترین هتل کشور برگزار می‌شد. اما سازمان نظام مهندسی یک نهاد غیردولتی است، منابع تامین ماالی خود را دارد، این موارد را در بودجه لحاظ می‌کند و مصوبات را می‌گیرد. به هر حال این سازمان طبق مقررات خودش، هزینه این اجلاس‌ها را از اعضا تامین می‌کند و آنها را در بودجه به تصویب می‌رساند.
گفتنی است بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی ساختمان، چهارشنبه ۲۰ تیر ماه، با حضور علی لاریجانی(رئیس‌مجلس)،عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی)، فرج‌الله رجبی (رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان)، اکبر ترکان (مشاور رئیس‌جمهور)، احمد خرم (رئیس‌سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران)، اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در استان‌ها و برخی دیگر از مقامات در سالن همایش‌های هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.
برگزاری این اجلاس در گران‌ترین هتل کشور آنهم در شرایط فعلی اقتصاد ، با انتقاداتی مواجه شد که در نهایت معاون عباس آخوندی با اظهارات فوق به توجیه این کار پرداخت.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است در انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان که مهرماه سال جاری برگزار می‌شود ردصلاحیت‌های گسترده صورت گیرد تاکید کرد: صلاحیت‌ها طبق مقررات و بر مبنای استعلام و بررسی هیئت‌های اجرایی خواهد بود و فرآیند روشنی دارد. نظام‌نامه انتخابات هم به صورت روشن در ۶۰ صفحه ارایه شده تا سیاست و استاندارد یکسانی برقرار باشد. بنابراین می‌توان اطمینان داد که فرآیندها بسیار شفاف خواهد بود.
مظاهریان در پاسخ به این سؤال که برداشت از صحبت‌های لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی در موضوع پیشنهادی تفکیک بازرس و ناظر در فرآیند ساخت و ساز چیست، اظهار کرد: انتظار دکتر لاریجانی از نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی این است که فرایندهایی را بازنگری کنند تا به تسهیل امور منجر شود و از بروکراسی بکاهد. از سوی دیگر به کیفیت ساختمان‌ها تاکید داشتند و گفتند در این خصوص وضعیت نامناسبی داریم. معتقدم آقای لاریجانی همان‌طور که همیشه نظرات کارشناسی را می‌پذیرد از ارایه همفکری انجام شده در این اجلاس هم استفاده می‌کند. باید به این جوهره پایبند بود که فرآیندها به افزایش بروکراسی منجر نشود ولی از سوی دیگر نباید کیفیت ساختمان، قربانی شود.
وی درباره صحبت علی لاریجانی رئیس‌مجلس مبنی بر این‌که ممکن است اگر بازرس و ناظر در امر ساختمان‌سازی از هم جدا باشند مجددا دچار مشکلاتی شویم گفت: دکتر لاریجانی این صحبت را به عنوان احتمال بیان کرد و همیشه از نظرات کارشناسی استفاده می‌کند. اعضای سازمان نظام مهندسی هم که در بیست و یکمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی حضور داشتند با موضوع دوصلاحیتی شدن موافقند. صحبت دکتر لاریجانی هم این بود که ما بروکراسی را کاهش دهیم تا رضایت بیشتری در مردم حاصل شود. تمام مجموعه وزارتخانه هم در این جهت حرکت می‌کند.

نظر شما