شناسهٔ خبر: 26734555 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دانشگاه آزاد ملایر به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، عباس ملک‌حسینی، رئیس دانشگاه آزاد ملایر گفت: طرح «دانشجوی طلایی» در دانشگاه ملایر به اجرا درمی آید. در این طرح  تمامی کارگاه‌ها و دوره‌های مورد نیاز دانشجو بخصوص دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی در خود دانشگاه برای دانشجویان برگزار می‌شود تا دانشجو در زمانی که فارغ التحصیل شده و آماده ورود به بازار کار شد، مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را فراگرفته باشد.

ملک‌حسینی در ادامه افزود: دانشجویانی که این دوره‌ها را سپری می‌کنند، دانشجویان طلایی نامگذاری می‌شوند و به طور قطع موفقیت چشمگیری در زمینه استخدام و ورود به بازارکار دارند. در حال حاضر ۱۰۰ رشته متنوع در مقاطع کاردانی تا دکتری در این مرکز وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر با بیان اینکه در مقطع دکتری ۲ رشته زبان انگلیسی و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر دانشجو می‌پذیرد، ادامه داد: ۳۲۰۰ نفر دانشجو در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه در عصر حاضر دانشگاه‌ها باید به سمت کیفی‌سازی و تبدیل شدن به دانشگاه‌های کارآفرین پیش بروند، گفت: امکانات علمی ما در حد عالی بوده و سرانه فضای ساختمانی این مرکز بیش از سایر دانشگاه‌های دولتی است.

ملک‌حسینی توضیح داد: دانشگاه انعطاف زیادی در دریافت شهریه از دانشجویان دارد و برای رفاه حال دانشجویان سه نوع وام برای دانشجویان در نظر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در ادامه اظهار کرد: در شرایط کنونی نیاز داریم تا نسل دانشگاهی موجود کشور، تغییر کرده و به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم پیش برویم.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید خود به عنوان مراکز کارآفرین عمل کنند و با ایجاد شرکت‌های وابسته، ضمن تأمین نیرو‌های متخصص آن‌ها زمینه اشتغال و رونق تولید و صنعت را فراهم سازند.

ملک حسینی تصریح کرد: در این مرکز آموزش عالی به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم هستیم و به عنوان نخستین مرکز دانشگاهی در سطح کشور در این راستا قدم برداشته‌ایم. همچنین در تلاش هستیم تا با ایجاد شرکت‌های تولیدی در بستر دانشگاه، در بحث درآمد فقط متکی به شهریه دانشجویان نباشیم و ضمن ایجاد و توسعه شرکت‌های وابسته، به دنبال اصلاح فرهنگ تولید، مصرف درست و کارآفرینی هستیم.

نظر شما