شناسهٔ خبر: 26734081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زیرساخت‌های رشته تیراندازی درآذربایجان غربی توسعه پیدا می‌کند/راه اندازی اولین دهکده تیراندازی در استان

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت:زیرساخت‌های رشته تیراندازی درآذربایجان غربی توسعه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امروز  استان آذربایجان غربی میزبان سفر یک روزه رئیس فدراسیون تیراندازی بود.
اولین برنامه ،علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در بدو ورود به  ارومیه، شرکت در مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی استان در محل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بود.
در این مجمع حبیب الله قربانی با ۱۵ رای به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیئت تیراندازی انتخاب شد.
علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در این مجمع گفت: آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی در رشته‌ی تیراندازی دارد و این رشته نیز مانند ورزش والیبال جزء رشته‌های ورزشی اصلی استان به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: تیراندازی پرارج‌ترین ورزش اسلامی است که در قرآن و احادیث و سیره نبوی بدان تاکید شده است.
رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد:در حال حاضررشته جدید در تیراندازی نیز با حضور آقایان و بانوان بنام Mix برگزار می‌شود که در کشور با رعایت شئونات اسلامی در حال انجام است.
دادگر با اشاره به ظرفیت‌های استان در توسعه این رشته ورزشی گفت:هیئت تیراندازی آذربایجان غربی یکی از هیئت‌های فعال در سطح کشور است که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در زمینه تربیت و پرورش تیراندازان داشته است و امیدواریم که رئیس جدید هیئت نیز برنامه‌های متنوعی در راستای توسعه و استعدادیابی و ... داشته باشد.
وی بیان کرد:آذربایجان غربی اخیرا با توجه به فعالیت‌های خوب توانسته نتایج قابل توجهی در مسابقات کشوری کسب کند.
دادگر گفت: در مسابقات تیراندازی دوره استعدادیابی، ورزشکاران آذربایجان غربی با قرار گرفتن در رتبه‌های سه گانه نشان دادند که این رشته در این استان یکی از رشته‌های اصلی به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با ادامه این روند و پیشرفت تیراندازی در آذربایجان غربی شاهد حضور حداکثری ورزشکاران این استان در تیم‌های ملی باشیم.
وی تصریح کرد: حاضریم برای توسعه این ورزش در این استان، همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم، زیرا ظرفیت تیراندازی در این استان بسیار بالاست.
وی در پایان مجمع، از کمک‌های نقدی و غیر نقدی فدراسیون برای حل برخی از مشکلات هیئت‌های شهرستانی نیز خبر داد.
دیدار با استاندار آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های یکروزه رئیس فداراسیون تیراندازی در این استان بود.
علی دادگر در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی این استان در رشته تیراندازی گفت: برای توسعه هرچه بیشتر این ورزش در این استان، فدراسیون مبالغی برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص خواهد داد.
وی ادامه داد:درخش جوانان تیرانداز آذربایجان غربی در مسابقات ملی آزاد نشان از پتانسیل بالای این استان در تیراندازی دارد.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: استانداری آذربایجان غربی هم برای رشد و توسعه این ورزش ۵۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات رشته تیراندازی و توسعه زیرساخت‌های این ورزش در استان اختصاص می‌دهد.
استاندار آذربایجان غربی افزود: باید این رشته همانند اسب سواری در گنبد مورد توجه قرار گیرد و رقابت‌های بیرونی نیز برای آن انجام شود.
 

راه اندازی اولین دهکده تیراندازی در شهرستان سلماس

 
رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه سفر خود  به شهرستان سلماس رفت تا سالن تیراندازی شهرستان سلماس را افتتاح کند.
وی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ از راه اندازی اولین دهکده تیراندازی در شهرستان سلماس خبر داد و افزود:این دهکده با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.
رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد:با راه اندازی این دهکده برای ۱۰ نفر به  صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/م

نظر شما