شناسهٔ خبر: 26733993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دامغان:

ارزش­‌های عالی انسانی با نهادینه شدن عفاف و حجاب متجلی خواهد شد

دامغان- امام جمعه دامغان حجاب و عفاف را موجب استحکام بخشی بنیان خانواده دانست و گفت: ارزش­‌های عالی انسانی در صورت نهادینه شدن عفاف و حجاب در کنار غیرت و تعهد در محیط اجتماعی متجلی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان عصر یکشنبه در اجتماع حافظان حریم خانواده به مناسبت هفته حجاب و عفاف در جوار آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان با تأکید بر اینکه ارزش‌های عالی انسانی با نهادینه شدن عفاف و حجاب متجلی خواهد شد، افزود: حجاب و عفاف به بانوان صیانت می‌بخشد و ارزش و مقام زن را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: بانوان ما به دنبال نظام دینی و ارزشی هستند لذا باید بکوشیم در مقابل ناموس خود بی‌تفاوت نباشیم و از ایشان حمایت کنیم.

عده‌ای می‌خواهند دانشگاه و حوزه علمیه را روبروی هم قرار دهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان بابیان اینکه حجاب و عفاف زینت یک بانوی مسلمان است که باید از آن حفاظت و صیانت شود، خاطرنشان کرد: حجاب در قاموس بشر وجود داشته است لذا به آنانی که به حجاب و عفت بانوان ما حمله می‌کنند برخورد و در جای خود جواب آنان را خواهیم داد.

حسینیان ارزش حجاب و عفاف را مانند فریضه روزه و نماز با ارزش دانست و با هشدار به عده‌ای که به اسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان طی چند روز گذشته در فضای مجازی بیانیه‌ای صادر و به موضوع حجاب و عفاف و حوزه علمیه حمله‌ور شدند، افزود: دانشگاه مرکز ثقل جامعه است و این عده می‌خواهند دانشگاه و حوزه علمیه را روبروی هم قرار دهند.

وی یادآور شد: دانشگاه و دانشجویان فرزندان ما هستند و نویسندگان بیانیه در فضای مجازی افرادی هستند که در مشهد و تهران هستند و به اسم انجمن اسلامی دانشجویان بیانیه صادر که این موضوع را رصد کردیم و به‌موقع جواب آنان را خواهیم داد و با آنان برخورد می‌کنیم.

فضای مجازی بستری برای تسویه‌حساب‌های شخصی برخی افراد

امام‌جمعه دامغان با اشاره به بخشی از بیانیه صادره به اسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان که عنوان کردند دانشجو مؤذن است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، افزود: امام‌جمعه هر شهر به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان، ارزش‌های دینی و اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین می‌کند.

حسینیان بابیان اینکه اندیشمندان و دانشجویان نباید باهم اختلاف داشته باشند، اظهار داشت: عده‌ای برای تسویه‌حساب شخصی وارد فضای مجازی می‌شوند و در جامعه ایجاد اختلاف می‌کنند.

وی به اشاره بخشی از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته گذشته با موضوع حجاب و عفاف و بهره‌برداری عده‌ای از افراد از این سخنان و مطرح کردن آن در فضای مجازی افزود: در خطبه‌های نماز جمعه در کنار موضوع حجاب و عفاف مسائل و مشکلات بازار را هم مطرح و از وجود نابسامانی در بازار هم انتقاد و از حق‌وحقوق مردم دفاع و حمایت کردیم.

امام‌جمعه دامغان گفت: ما ملتی از تبار امام حسین (ع) هستیم و دست از عفت و ارزش‌های خود بر نخواهیم داشت و امروز نیز بانوان ما با حضور خود در این اجتماع تاکید کردند که تا پای جان از دین و ارزش‌های اسلام و قرآن دفاع می‌کنند.

نظر شما