شناسهٔ خبر: 26733979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین دور گفتگو‌های واشنگتن با پیونگ‌یانگ درباره اجساد سربازان آمریکایی برگزار شد

وزیر خارجه آمریکا از برگزاری نخستین دور گفتگو‌ها با کره شمالی در زمینه بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته‌شده در جریان جنگ کره به کشورشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نخستین دور گفتگو‌های واشنگتن با پیونگ‌یانگ درباره بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، از برگزاری اولین دور گفتگوها با کره شمالی در زمینه بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جریان جنگ کره به کشورشان خبر داد.

پمپئو در حساب توئیتری خود نوشت: امروز نمایندگانی از آمریکا برای اولین بار از سال 2009، نخستین دوره گفتگو های خود در سطح افسران ارشد را با طرف کره شمالی برگزار کردند. آنها دیدار کردند تا درباره بازگرداندن بقایای سربازان کشته شده آمریکایی (در جریان جنگ کره) گفتگو کنند. آنها همچنین بر سر آغاز مجدد عملیات جستجوی میدانی در کره شمالی برای یافتن بقایای 5300 آمریکایی که هیچگاه به کشور خود بازنگشتند، به توافق رسیدند.

مذاکرات دو کشور دراین زمینه پیش از این قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، اما به دلیل عدم آمادگی پیونگ یانگ، این نشست لغو و به روز یکشنبه موکول شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما