شناسهٔ خبر: 26733639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بر سر لباس‌های کهنه وارداتی؛

آمریکا با یکی از فقیرترین کشورهای دنیا هم جنگ تجاری به راه انداخت

ایالات‌ متحده در حال جنگ تجاری با روآندا است که اقتصادی ۹ میلیارد دلاری دارد؛ افزایش تعرفه روآندا بر لباس‌های کهنه وارداتی از آمریکا، برای تقویت تولید داخلی، دولت ترامپ را خشمگین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، ایالات‌متحده در حال جنگ تجاری با روآندا، یک کشور پایین صحرای آفریقا است که اقتصاد آن تنها ۹ میلیارد دلار است. افزایش تعرفه روآندا بر لباس‌های کهنه وارداتی از آمریکا، برای تقویت تولید داخلی، دولت ترامپ را خشمگین کرده است.

روآندا تعرفه واردات لباس‌های کهنه از آمریکا را از ۰.۲۵ دلار در هر کیلوگرم، به ۲.۵۰ دلار در هر کیلوگرم، افزایش داده است و در نظر دارد واردات آن را در سال ۲۰۱۹ ممنوع کند. روآندا که اقتصاد آن پس از نسل‌کشی سال ۱۹۹۴، که جان ۸۰۰ هزار نفر یا ۱۰ درصد از جمعیت این کشور آفریقایی را گرفت، همچنان روند بهبودی خود را سپری می‌کند، به دنبال این است که تولید ملی خود را تقویت کند.

تصمیم این کشور برای بالا بردن تعرفه واردات لباس کهنه، واشنگتن را خشمگین کرد. در ماه مارچ، نماینده تجاری آمریکا به روآندا هشدار داد که برخی از مزایای برنامه قانون رشد و فرصت آفریقا که مربوط به تجارت آمریکا در آفریقاست، را از دست خواهد داد. تبادلات تجاری آمریکا-روآندا در بخش پوشاک دسته دوم ۱۷ میلیون دلار را شامل می‌شود.

معاون نماینده تجاری آمریکا، سی‌جی‌ماهانی، گفت: التزام رییس‌جمهور به جدی بودن او در تقویت قوانین تجاری ما تاکید دارد و منصفانه بودن روابط تجاری ما را تضمین می‌کند. او هشدار داد که روآندا ۶۰ روز برای لغو این قانون فرصت دارد. روآندا پس از پایان این دوره از انجام چنین کاری امتناع کرد.

رییس‌جمهور روآندا، پاول کاگامه، می‌گوید: ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید انتخاب کنیم آیا دریافت‌کننده لباس‌های کهنه باشیم یا رشد صنعت نساجی خود را انتخاب کنیم؟ او ادامه داد: تا جایی که من می‌دانم انتخاب ساده است.

نظر شما