شناسهٔ خبر: 26733577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یزد؛ استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی

گروه اقتصادی- مجری طرح خرید تضمینی برق تجدید پذیر در یزد گفت: با وجود علاقمندی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به احداث نیروگاه خورشیدی، امیدواریم یزد به استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

یزد؛ استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از توزیع نیروی برق یزد، فاطمه اعلم، مجری طرح خرید تضمینی برق تجدید پذیر در یزد اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به علاقمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی به احداث نیروگاه خورشیدی، امیدواریم یزد به به استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی تبدیل شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با احداث نیروگاه های خورشیدی و گسترش آن در سال های آینده، میزان استفاده از سوخت های فسیلی کاهش یابد متذکر شد: متوسط ساعت آفتابی سالانه در یزد سه هزار و 300 ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان فراهم است.

اعلم یادآور شد: هم اکنون تعدادی سرمایه گذاری داخلی و خارجی متقاضی ساخت 700 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد وجود دارد.

وی به احداث 40 نیروگاه کوچک به ظرفیت 500 کیلووات متصل به شبکه در استان و در شهرستان های یزد، ابرکوه، اردکان، میبد، مهریز، تفت و نیر اشاره کرد.

مجری طرح خرید تضمینی برق تجدید پذیر در یزد سهولت در نصب و راه اندازی سامانه های فتوولتائیک، امکان نصب روی پشت بام منازل و استفاده در هر فضایی که قابلیت جذب نور آفتاب داشته باشد را از مزیت های این فناوری برشمرد.

انتهای پیام

نظر شما