شناسهٔ خبر: 26733533 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دختران، پرورش دهندگان نسل آینده هستند

گروه اجتماعی- استاد دانشگاه یزد گفت: دختران را باید بیش از نیمی از بدنه جامعه آینده در نظر گرفت چون مادران جامعه ساز فردا و پرورش دهندگان نسل آینده هستند.

صاحب‌خبر -

دختران، پرورش دهندگان نسل آینده هستند

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دانشگاه یزد، فاطمه تمدن، استاد دانشکده شیمی دانشگاه یزد با تبریک روز تولد حضرت معصومه (س) این گوهر پاک آسمانی و روز دختران سرزمین ایران اظهار کرد: اگرچه گوهر اصلی دختر و پسر واحد است، اما به دلیل رسالت های مشخص شده برای دختران از سوی خالق هستی، آنها با هم تفاوت دارند. دختران را باید بیش از نیمی از بدنه جامعه آینده در نظر گرفت چون این موجودات ظریف و پرپتانسیل امروز، مادران جامعه ساز فردا و پرورش دهندگان نسل آینده هستند.
وی افزود: می گویند اگر می خواهید جامعه ای را تخریب کنید دختران و مادران آن جامعه را نشانه بگیرید، بنابراین مسئولان امروز کشور باید روی رعایت حقوق، آگاهی دادن، آموزش و پرورش، عواطف و خواسته های منطقی دخترانش سرمایه‌گذاری کنند تا سازندگان جامعه آینده درست از آب دربیایند.
تمدن تصریح کرد: بنابر دین مبین اسلام، دخترمایه رحمت الهی است و خداوند این رحمت را با قرار دادن بقای نسل سپهسالار دین ما حضرت محمد(ص) در وجود قدسی و پاک حضرت زهرا (س) به ما نشان داده است تا زشتی تفکر ننگین زنده به گور کردن دختران بیشتر آشکار شود.
این استاد دانشگاه یزد با بیان اینکه اگر چه همه روزها، روز دختر و مادر است گفت: به پاسداشت مقام دختران، تولد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را روز دختر نامیده‌اند و چه انتخاب زیبایی. دختری از سلاله پاک حضرت زهرا که به حسب رسالت الهی و برای پاسخ به مهر و عاطفه اش، سفر سخت مدینه به مشهد را برای دیدار برادر بزرگوارش حضرت رضا(ع) در آن روزهای سخت انجام داد و الگویی شد برای دختران سرزمین آریایی ما.

انتهای پیام

نظر شما