شناسهٔ خبر: 26733464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

توسط هیات وزیران صورت گرفت:

تصویب مهلت دوساله برای بازپرداخت وام کشاورزان خسارت‌دیده

امکان مهلت دو ساله برای بازپرداخت وام کشاورزانی که در سال زراعی 1396 تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و خشکسالی قرار گرفته‌اند، طبق مصوبه هیات وزیران فراهم شد.

صاحب‌خبر -

امکان مهلت دو ساله برای بازپرداخت وام کشاورزانی که در سال زراعی ۱۳۹۶ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و خشکسالی قرار گرفته‌اند، طبق مصوبه هیات وزیران فراهم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران این مصوبه را در جلسه سیزدهم تیرماه امسال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، کشور، سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، امکان مهلت دوساله برای بازپرداخت وام کشاورزانی فراهم شد که در سال زراعی ۱۳۹۶ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و خشکسالی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس بانک‌های عامل موظفند مانده بدهی اصل، سود و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که سررسید شده است تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه را به مدت دو سال امهال کنند.

همچنین بانک مرکزی موظف است هزینه‌های امهال تایید شده از سوی بانک‌های عامل را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

«بانک مرکزی و وزارت کشور موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند».

طبق این مصوبه بانک‌های عامل موظفند در صورت تایید نشدن هر یک از بهره‌برداران، فهرست مشمولان اعلامی کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه، مراتب را به صورت کتبی با ذکر دلایل به دستگاه مربوط اعلام کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما