شناسهٔ خبر: 26732800 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -


* تیم ملی کامپوند زنان و مردان ایران برای شرکت در مرحله چهارم جام جهانی دیشب عازم برلین آلمان شد. مرحله چهارم جام جهانی آلمان از ۲۶ تیر در برلین آلمان برگزار می‌شود و تیم ملی تیروکمان ایران تنها در رشته کامپوند زنان و مردان و با حضور زهرا نعمتی در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. کمانداران اعزامی به این تورنمنت در رشته کامپوند زنان و مردان عبارتند از؛ راحله فارسی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، گیسا بایبوردی، اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم‌پور و نیما محبوبی و در بخش ریکرو بانوان تنها زهرا نعمتی در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. هدایت این تیم را بهزاد پاکزاد برعهده‌دارد.
*تیم امید بسکتبال ایران در دومین دیدارش در جام ویلیام جونز چین تایپه برابر نماینده ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ٧٨ بر ٦١ به برتری رسید. *تیم کشتی فرنگی جوانان ایران بامداد دیروز راهی کشور هند محل برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان آسیا شد. رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی آسیا روزهای 26 تا 31 تیرماه در شهر دهلی‌نو کشور هند برگزار می‌شود.
* محمدرضا داورزنی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون را ساعت 14 روز چهارشنبه سوم مرداد ماه 97 اعلام کرد.
*روز شنبه فدراسیون کشتی نامه خود به اعضای شورای شهر و شهرداری تهران را رسانه‌ای کرد؛ نامه‌ای گلایه‌آمیز مبنی بر اینکه نوجوانان کشتی ایران هم بعد از قهرمانی تاریخی در جهان می‌توانند روی بیلبوردهای شهری بروند. منصور برزگر پیشکسوت کشتی ایران در این خصوص گفت: نوجوانان کشتی یک قهرمانی تاریخی را کسب کردند یا تیم جوانان وزنه‌برداری دیروز قهرمان جهان شد. چه‌اشکالی دارد که نفرات جوان این تیم‌ها روی بیلبوردهای شهری بروند و مردم بیشتر آنها را بشناسند؟ با ۲ بیلبورد می‌توانند به آنها روحیه بدهند. از قدیم گفته‌اند: «از دل برود هر آنکه از دیده برفت». وقتی توجهی به رشته‌های غیرفوتبالی نمی‌شود و جایی برای دیده شدن ورزشکاران این رشته‌ها وجود ندارد، معلوم است که همه به سمت فوتبال می‌روند. متاسفانه جو شهرداری هم مثل سایر نهادها فقط فوتبالی است. ما مخالف فوتبال نیستیم و نمی‌گوییم برای این رشته تبلیغ نشود چون فوتبال هم طرفدار خودش را دارد. حرف ما این است که این حمایت‌ها خیلی یکطرفه شده و سایر رشته‌ها دیده نمی‌شوند. به هر حال ورزشکاران رشته‌های دیگر هم باید تشویق شوند و روحیه بگیرند.

نظر شما