شناسهٔ خبر: 26732797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان:

به حمایت مالی نیاز نداریم مشکل ما سنگ‌اندازی برخی از سازمان‌ها‌ست

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان داشت: در راستای اهدافمان به حمایت مالی نیاز نداریم مشکل ما سنگ‌اندازی برخی از سازمان‌ها‌ست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ کیوان علیزاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان بیان داشت: سازمان هلال احمر یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌هایی‌ست که در راستای امور جوانان مشغول فعالیت است.

وی افزود: از نظر این سازمان افراد ۵ تا ۲۹ سال به عنوان جوان تعریف شده‌اند که بر همین اساس کانون غنچه‌ها، کانون نوجوانان و دانشجویی و باب طبقه بندی شده است.

علیزاده اظهار داشت: حدود ۳۲ هزار نفر عضو سامانه جامع جمعیت هلال احمر استان هستند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر طرحی تحت عنوان دادرس برنامه‌ریزی کرده که به معنای دانش‌آموز در روزهای سخت است که شامل یک سری آموزش‌ها می‌باشد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان یادآور شد: در راستای پیشگیری از اعتیاد طرح پیمان توسط این سازمان طراحی و اجرا شده که ۲۵ نفر عضو دارد و آموزش‌ها به صورت خوشه‌ای به سایر اعضای خانواده منتقل می‌شود.

وی افزود: در حوزه کارآفرینی همچنین باشگاهی توسط امور جوانان جمعیت هلال احمر ایجاد کرده‌ایم که ۶۰ نفر عضو دارد و در جهت اجرای طرح‌های کارآفرینی به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد.

علیزاده گفت: در خصوص کسب و کارهای خرد شهرستان‌های کرمان و بردسیر به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند اما برای اجرای این طرح به مساعدت سایر سازمان‌ها نیز احتیاج داریم.

وی گفت: سال قبل ۲۰۰ مجموعه با همکاری هم جشنواره‌ای ترتیب دادند که ۵ هزار نفر بازدید کننده داشت و امسال هم در حال برنامه‌ریزی برای این جشنواره هستیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان داشت: در راستای اهدافمان به حمایت مالی نیاز نداریم مشکل ما سنگ‌اندازی برخی از سازمان‌ها‌ست.

وی گفت: سال قبل سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اجرای طرح‌های ما مجوز نداد و امسال خواستار این هستیم تا با این سازمان تفاهم‌نامه امضا کنیم.

 

نظر شما